2012. április 20., péntek

Spenótos medvehagymás pite/quiche



A "Francia"nap második fogása.
A címet azért fogalmaztam így, mert sok-sok éve készítek ilyen finomságot különféle töltelékekkel,
amelynek ötletére a "sajtlexikonban" találtam.
Csak pár éve tudom, hogy ez azonos az igen népszerű quiche-sel.
Most spenót "töltelékkel" készült, a tésztájába pedig teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztet tettem.




Spenótos medvehagymás pite



Hozzávalók

50 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
150 g finomliszt
100 g "jeges" vaj
1 db tojássárgája
2 ek jeges víz
tengerisó
---------------
300 g friss spenót
15 db medvehagyma ( fokhagyma helyett )
3 db tojás + a fehérje
3 dl tejszín
tengerisó
frissen őrölt bors
----------------
50 g reszelt sajt ( most többféle )



Elkészítettem a tésztát.
 Már majdnem mindenki tudja, hogy az omlós tészta titka a hideg összetevőkben
és a gyors munkában rejlik.
A liszteket kimértem az aprítógépembe tettem, hozzáraktam a vajat,
amit 1/2 órával előbb felkockáztam és a fagyasztóba várt a sorára.
Hozzáadtam a sót és morzsásra daráltam.
Egy folpack-ot kifeszítettem a konyhapultra ( ezt úgy szoktam, hogy megnedvesítem a pultot
és úgy feszítem rá, akkor nem csúszik el és ott marad ahol akarom, addig amíg akarom )
 ráborítottam a vajas morzsát, közepébe tettem a tojássárgáját és 2 ek jeges vizet.
Az ujjaimmal, igen gyors mozdulatokkal összedolgoztam a tésztát,
majd a fólia segítségével egy korongot formáltam belőle, becsomagoltam és ment a fagyasztóba.
Elkészítettem a tölteléket: a spenótot, medvehagymát tisztítottam kisebb darabokra vágtam.
Egy tálba ütöttem a tojásokat, hozzá a tejszínt, sót, borsot és összekevertem.
A spenót-medvehagyma párost beleforgattam.




A sütőt bekapcsoltam 200 fokra, légkeverésre. Előkészítettem a pitesütőt.
A tésztát előszedtem és a folpack-on kinyújtottam, így nem kellett liszteznem.
Beleterítettem a tésztát a piteformába. Rákanalaztam a spenót/medvehagyma párost és
leöntöttem a tojásos tejszínnel.
Közben a "csőrike" zsömle is megkelt, így egymás társaságában sültek.
Tekintettel, hogy a pite volt felül, bizony a teteje jobban sült mint szerettem volna,
ezért félidőben kapott 5 dkg reszelt sajtot a tetejére.
30 perc alatt sültek meg.




Az omlós tésztát most nem sütöttem előre -néha szoktam- a tönkölybúzaliszt
kiválónak bizonyult benne.
Nem emlékszem, hogy volt-e máskor ilyen morzsás omlós a tészta, de most nagyon az volt!






Forrón jó, langyosan finom, kihűlve nagyon finom.





4 megjegyzés:

  1. Gyakran készítek quiche-t, mi nagyon szeretjük, spenótosat is. Jól kiötölted a medvehagymát(vad fokhagymát) hozzá!!!! Fotóidat imádom, mondtam már? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen köszönöm, bár nagyon kevés időt szentelek most a fotózásra, a kertben is szinte már hetek óta tervezem...de ugye most a kert nem a fotózásról szól.

      Törlés
  2. Mi is nagyon szeretjük a pitéket:) A spenótot meg különösen, minden nap spenótot eszem mostanában:) A képeidet csak imádni lehet, szuperek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, hát én is, ha nem is főve de nyersen mindennap. Ma újra ültettem és nyáron meg lesz, az új-zélandi. Holnap is készítek spenótos finomságot...
      Köszönöm, hogy imádod a képeim, nagyon kedves vagy.
      ( Vicuskához írtam múltkor Neked, de biztos nem olvastad: ha jössz Budapestre szólj, lesz Neked házitúró.)

      Törlés