2012. április 1., vasárnap

Savanyúkáposzta-saláta tavasziasítva






A szél, a piacra meneteltől nem tartott vissza.
Korán mentünk, hogy elkerüljük a tömeget.
Megvettük a házi kötözött sonkát, tojást húsvéti sütéshez és a heti menühöz is vásároltunk.
Az ó burgonya, sárgarépa stb. mellett bekerült a kosárba egy kis tavaszi retek,
 paradicsom, paprika, tekintettel, hogy megérkeztek a jó ismerősök,
akik igaz fóliában termesztették ezeket a finomságokat, de szívvel-lélekkel!
S nem marad el a savanyított káposzta sem, amely az idő során
(hisz nem tegnap került a hordóba) aranysárga színre váltott és az íze is lágyult
(de nem a káposzta, az továbbra is ropogós csoda).
 Én így is, úgy is szeretem.




Már a kocsiban kitaláltam, hogy a káposztát "tavasziasítom" és a piros retekkel,
paprikával, paradicsommal, na és otthoni újhagymával, medvehagymával,
friss csípős csalánnal kiegészítve salátát készítek belőle. Így is lett, került még rá,
a  lila bazsalikomról virág és alaposan meglocsoltam extra szűz olívaolajjal,
végül tekertem rá bőségesen borsot.


Tavaszi savanyúkáposzta-saláta





Hozzávalók

1 kg savanyú káposzta
3 db igen nagy piros retek
1 db kaliforniai paprika, kisebb darab
2 db paradicsom
2 szál újhagyma
3 levél medvehagyma
3 szál 13 cm-es csípős csalán
néhány virág a bazsalikomról
1 dl olívaolaj
frissen őrölt bors





Mindent ízlés szerint apróbbra daraboltam, na jó a virágot nem.
Egymás után tálba rakosgattam.
Meglocsoltam az olajjal, megszórtam a borssal és alaposan összeforgattam.




A képen a tál egyik felére rétegezve pakolgattam kedves látogatóimnak,
a másik felére az összekevertből raktam.
Nekem így tökéletes, egy szelet jó kenyérrel bőséges fogás, de köretként is megállja a helyét.






2 megjegyzés:

  1. Micsoda vitamin dömping. :) Nagyon szépek a képek ismét(na jó mindig). :D Csalánt még nem szedtem, de tervben van, viszont elkészítettem a céklás- narancsos itókát, férjnek is ízlett, köszi a receptjét! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy elkészítetted és ízlett! Egészségetekre.

      Törlés