2012. április 23., hétfő

Karobos reszelt túrós





A teljes neve a süteménynek, ahogy mi ismertjük itthon a családban:
a bonnyai reszelt túrós.
Kevés helyen jártunk külföldön, annál többet Magyarországon.
Volt egy pár év, amikor ez igen intenzív jelleget öltött, minden hétvégén utaztunk.
Ebben az időben jutottunk el Bonnyára, e gyönyörű somogyi faluba.
Az étteremben nem volt étlap, hanem reggel megkérdezték mire vágyunk aznap,
mit főzzenek nekünk.
Rólunk szólt minden, olyan volt, mintha a nagycsaládba csöppentünk volna:
a régen látott gyermek hazatért, kényeztessük el.
Minden földi jóval elláttak minket.
Ezt a finom süteményt is akkor ismertem meg.
Útravalóul pedig krumplis pogácsát kaptunk.






A recepten annyit változtattam,
hogy a kezdetektől fogva kakaó helyett karobot teszek a tésztájába.
Kakaóval is nagyon finom.





Karobos reszelt túrós
vasárnapi kiadásban

A vasárnapi kiadás azt jelenti, hogy kerekre sütöttem és csak fél adagot.
A recept egy egész adagról szól, ha valaki szeretné pont így piteformában sütni,
akkor a felezze a hozzávalókat, zárójelben én is megteszem.


Hozzávalók
Tészta
400 g finomliszt (200 g)
250 g puha vaj (125 g) az eredeti recept 250 g Rámát ír, de én vajat használok
150 g porcukor (75 g)
vaníliáscukor (én ezt úgy csinálom, hogy a fele cukrot felcserélem a házi vaníliáscukorra)
fél csomag sütőpor (1 tk sütőpor) én mindig foszfát és gluténmentes sütőport használok
1 db tojássárgája (1 db tojássárgája)
3 ek karobpor (3 ek karobpor) ez felcserélhető kakaóra

Töltelék
1000 g túró (500 g házi túró)
200 g porcukor (100 g porcukor) szintén lehet a fele házi vaníliáscukor
1 ek liszt (1 tk liszt)
pici só
3 db tojás + az 1 db fehérje (2 db tojás+1 db fehérje)





A hozzávalókból elkészítettem a tésztát és fóliába csomagolva a fagyasztóba tettem,
hogy ott pihenjen egy fél órát. Közben keményre hűl, így könnyebb lesz reszelni.
Sütőt bekapcsoltam 170 fokra légkeverésre, sütő formát előkészítettem,
nem kell kivajazni, sütőpapír sem kell bele.
A túrót tálba öntöttem, ha nem házi túróból készítjük, akkor olyant vegyünk ami szaftosabb,
semmi esetre sem száraz, sőt én úgy gondolom ennek a ricotta nem megfelelő.
Hozzáadtam a tojások sárgáját  -a fehérjét külön tálba tettem-  a lisztet és porcukrot.
Összekevertem. A tojások fehérjét  -azt az egyet is ami a tésztából maradt-   egy pici sóval
kemény habbá vertem és óvatos mozdulatokkal 2-3 x-ra a túróba forgattam.
A lényeg, hogy egy laza, habos krémet kapjunk, csak óvatosan.
A lehűlt tészta kétharmadát a nagy lyukú reszelőn közvetlenül a sütőformába reszeltem.
 Rákanalaztam a habos túrót és a maradék tésztával beborítottam, természetesen ezt is reszeltem.





35 perc alatt sült meg.




A tészta teteje ropogós, omlós, a túró benne "reszketős".






A Fiam kedvenc túrós süteménye :)








4 megjegyzés:

  1. A reszelt túróst ismerem, egyszerű, de finom sütemény :)

    VálaszTörlés
  2. Szégyellem, de én eddig nem is hallottam a karobról,elolvastam itt nálad amit tudni kell róla, de teljes újdonság nekem, egyáltalán hol lehet beszerezni ezt????
    Mindenesetre a sütireceptedet már vittem is, majd kakaóval készítem, mert nagyon guszta, étvágygerjesztő. Szeretem az ilyeneket nagyon:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bio boltban, Herbáriában, de nagyobb élelmiszerben is akad, de én ilyen dolgokat ott veszek, ahol sok fogy!
      A süti nagyon finom kakaóval is!

      Törlés