2012. április 13., péntek

Sheavajas tápláló arckrémkrém



Ez is ehető lenne de nem táplálkozás, hanem táplálás, kényeztetés céljából készült.
 Ehető lenne, mert csak olyan anyagokat tartalmaz, amivel akkor sem járnánk rosszul ha megennénk, de ezt nem megenni készítettem, hanem az arcomra.
Arckrém.
 Ahogy nem eszem meg akármit úgy az arcomra sem kenek akármit.
Az arcom, olyan mint a gyomrom, mindkettő én vagyok.




Amikor az ember eldönti, hogy változtat, akkor bizony változni fog és lépésről-lépésre minden megváltozik körülötte.
Nálam több mint 21 éve kezdődött, amikor elég volt a régi. 
 Vega lettem és visszataláltam a természeteshez.
Ma már csak olyan dolgokat használok ami természetes vagy természetközeli, amivel nem ártok a természettörvényeinek. A háztartásomban nem alkalmazok, nem is tartok vegyszert,
egy kivétel, időnként klórt. A józan "parasztieszem" használom.
 Sosem voltam nagy kozmetikum fogyasztó ( bezzeg parfüm, az igen ), de mint fiatal lánynak volt egy rendes krémem: Oil of olaz.
Mikor megismertem Tünde barátnőm, vele együtt megismertem a drhauschkát is.
Ma is hűséges vagyok mindkettőjükhöz.
A drhauschkától teljesen normalizálódott, az egyébként sem problémás bőröm és azt vettem észre, hogy nincs szükségem krémre. Közben eltelt sok idő és bár most sem problémás a bőröm, de olyan jól esik a kényeztetés... Kozmetikushoz nem járok, maradok magamnak én.
Alkotó és kísérletező emberként a fürdősók és egyéb kényeztető dolgok után, elkezdtem készíteni saját krémeket. Az alapanyagok jó részét innen szerzem be és információ is bőven áll rendelkezésemre. Ötleteket még innen is merítettem.
Szeretem az illatokat, nagyon is. Imádok a gyógynövényekkel "dolgozni" nagyon is.
A kertemben 70-nél több gyógynövénynek tartott növényt szeretgetek.
Bár én úgy gondolkodom erről, azt tanultam, hogy " minden növény gyógynövény "
 tehát lényegesen több amit én tartok annak.
Csak a bölcs mondást ne feledjük: " kicsiben orvosság, nagyban méreg " és ez nem csak a borra igaz, a kicsi pedig relatív...




Sheavajas tápláló arckrém

Hozzávalók

 I ) lépés:   3 gr jojoba olaj
3 gr kökényvirág olaj
2 borsónyi Avocadin
3 gr Lamecreme
3gr fitoszkvalen
--------------------
II ) lépés:  10 gr sheavaj
--------------------
III ) lépés:  10 gr rózsatea
0,5 ml ezüst kolloid
-----------------------
IV ) lépés:   7 csepp E-vitamin






Előkészítettem mindent amire szükségem lesz a krém készítése során. Mérleg, tálak, lábas,  kavicsok, kanál, cseppentők, keverőgép, papírtörölköző, stb.
Tégelyek amibe tettem a kész krémet, tégelyek amikben voltak az alapanyagok.
Megmértem a tálakat és tettem oda vizet forrni, előtte beletettem a kavicsokat, hogy ne érjen a tál a vízbe. (A tálam kisebb mint a lábas.)
Az egyik tálba kimértem az első lépésnél feltüntetett anyagokat és elkezdtem gőz fölött melegíteni,
hagytam, hogy összeolvadjon. Ők hőre nem érzékenyek.
A másik tálba kimértem a rózsateát amit saját bio rózsaszirmokból készítettem.
Az ezüst kolloidot hozzáadtam.
Megcseréltem a két tálkát, most a vizes közeg került a gőz fölé, az olajokba pedig
belekevertem a kimért shea vajat ( a sheavaj hőre érzékeny ).
Végül a kettőt összeöntöttem ( a zsíroshoz a vizeset ) és egy keverőkaros géppel "habosra" kevertem.
Legvégül hozzáadtam az E-vitamint.
Nem tettem bele külön tartósítót, ez a mennyiség elfogy mielőtt megromlana.
( Még sosem romlott meg krémem, nagyobb adag sem.)




Jojoba olaj
Erősíti a bőr védelmi funkcióit, megköti a nedvességet a bőr szarurétegeiben, növeli annak rugalmasságát. Ellenáll az oxidációs folyamatoknak, nehezen avasodik, ezért növeli a krémek tartósságát.
Ellehetetleníti a mikroorganizmusok működését, pl a baktériumokét is.
Nem fényérzékeny.

Avocadin
Az Avocadin az avokádó olaj része. Kiváló bőrápoló, visszaadja az érett bőr rugalmasságát,
védi a bőrt a kiszáradástól.

Lamecreme
Növényi emulgátor

A karitéfa gyümölcsének magjából nyert zsír.
Hidratáló, nyugtató, regeneráló és gyulladáscsökkentő. Sok jó tulajdonsága van.

E-vitamin
Antioxidáns, nedvességmegkötő, sejtmegújító hatású vitamin.
Tartósítóként is funkcionál.

Fitoszkvalen
Az olivabogyóból állítják elő. Csökkenti a zsíros utóérzetet, puhává, selymessé varázsolja a bőrfelszínt.
Nem fényérzékeny.

Az előbbiekről bővebben, ahol alapanyagot vásárolok.



Kökényvirág olaj





Legközelebb, egy csodálatos arcradírt mutatok,
amely az otthon fellelhető anyagokból elkészíthető és egyszer már megigértem.


4 megjegyzés:

  1. Szuper! És köszi a linkeket is, nagyon hasznos oldalak. Én sem vagyok nagy kozmetikum használó, ellenben a parfümök... :))) Sok illóolajam van.
    Szóval nagyon köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó nagyon szívesen, jönnek még ötletek, nekem is sok illóolajam van...
      Jó, hogy itt jársz, örülök.

      Törlés
  2. Hát, azt hiszem sok idő lenne, amíg én egyszer itthon nekiállnék krémet készíteni magamnak.. De én is natúr kozmetikumot használok, mert van egy barátnőm, aki elkezdett mindenféle házi kozmetikum készítésével foglalkozni és ő kever nekem arckrémet, ajakápolót, arctisztítót. Nagyon szeretem a cuccait. Szkeptikus voltam, mert nem gondoltam, hogy jó állagú és tartós krémet lehet otthon készíteni, de tényleg nagyon jó, azóta meggyőződtem róla, úgyhogy minél több dolgot lecseréltem. Viszont legutóbb, mikor a fiaimnak kértem, hogy állítson össze valami testápolót, mondta, hogy olyan drágára jönne ki egy kis adag is, hogy szerint inkább vegyek csak Shea vajat és azzal kenegessem őket, ahogy régen is, baba korukban. Szóval ez a házikence készítés azért nem olcsó mulatság. Régóta nem használok én sem más tisztítószert, mint szódabikarbónát, citromsavat és ecetet. A mosódió nem jött be, de azért igyekszem találni környezetbarát mosószereket, mosószódát azt használok, de az magában nem elég a tisztasághoz. A fűszernövényeidet nagyon irigylem. Mi olyan szélzugos helyen lakunk, hogy minden tönkremegy valahogy, még soha nem sikerült zsályán kívül semmit termesztenem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen én is szoktam Barátnak készíteni. Egyetértek a Barátnőddel a Shea vaj önmagában is nagyon jó, néha én is szoktam csak azt, vizes kézzel bemasszírozni. No és a sarokra, könyögre és a térdre (sokat szoktam térdelni) csodálatos ahogy megpuhítja.
      A drágasága relatív: egy személyre nekem nem, mert ez a mennyiség pár száz forint, nem használok mást, ( sem arctisztítót, sem lemosót, sem nappali, éjszakai, ránctalanító, ilyen-olyan pakolást stb. kozmetikushoz nem járok ) Egészen pici kell belőle és vizes kézzel masszírozom be. Magam készítek magamnak más szereket, sima gyógynövényes dolgokat, amihez nem veszek semmit.
      Mosó és tisztítószereknek kb. én is ezeket használom, majd egyszer írok róla, már úgy is kérték.

      Törlés