2012. április 3., kedd

Füstölt sajtos-köményes keksz




Az előző bejegyzésben már említést tettem róla.
Míg a mogyorós, ízben a mogyoróról szól, ebben a kekszben, a füstölt sajt dominál.




Füstölt sajtos, köményes keksz





Hozzávalók
100 g füstölt sajt, a keményebb fajtából
100 g liszt
75 g hideg vaj
tengerisó
frissen őrölt bors
1 tk egész köménymag
4 ek jeges víz

A sajtot lereszeltem és betettem a fagyasztóba egy órára, hogy megdermedjen.
Szeretem ezt tenni vele, ha főzéshez-sütéshez használom, mert nem ragad,
sokkal könnyebb így dolgozni. Most pedig kifejezetten az is jó volt, hogy hideg volt.
Kimértem a lisztet, a késes darabolóba tettem, hozzá a vajat és bekapcsoltam és morzsásra daráltam.
 Tálba öntöttem, rádaráltam a borsot, sóztam, megszórtam a köménnyel és
belekevertem a hideg sajtot.
Rálöttyintettem a 4 ek jeges vizet és gyors mozdulatokkal összegyúrtam a tésztát.
Hengert formáztam belőle, fóliába csomagoltam.
Négyszögletesre lapítottam csak, hogy ne legyen olyan mint a mogyorós és
ment a fagyasztóba az előbb említett mellé.
Egy óra hűlés után, fél centiméteres darabokat vágtam belőle,
sütőpapíros tepsire sorakoztattam. 180 fokon 10 perc alatt sültek meg. 27 db lett belőle.






6 megjegyzés:

  1. Épp most tűnődtem, mi is legyen a húsvéti sósunk. Ez nagyon jól néz ki, csak 27 darab nálunk kézre sem kerül:) indulásból dupla adaggal kell kezdeni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen igazad van kell belőle dupla adag! ( én csak kísérleteztem ). Figyelmedbe ajánlom a sajtos rudat, ami fenomenális!
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/2011/12/sajtos-rud.html?showComment=1333127546237#c7295285517145985056
      Olvasd el a kommentet is. Belőle is érdemes dupla adaggal indítani.
      Nálam lesz még egy hagymás keksz, ami szintén sajtos.
      Ha kérdésed van, vagyok. Elsőnek: sajtos rúd!

      Törlés
  2. Az összes kekszed nagyon finom lehet, meg is kívántam, de nem sütök kekszet, mert még ennék belőle. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Süssél és egyél keveset, vagy süssél sajtos rúdat, nagyon finom.

      Törlés
  3. Az a sajtos rúd isteni! Megsütöttem, a felét eldobozoltam húsvétra, a másik felét az asztalra tettem. Egy óra múlva üres volt a tányér:) még jó, hogy elővigyázatos voltam.
    A sajtos-köményes is finom lett, de a rúd mindent söpört:) Köszönjük a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira örülök, Te pedig nagyon ügyes vagy!!!
      Igen, azért írtam, hogy elsőnek sajtos rúd! Ha én sósat akarok sütni, akkor mindig azt mondják: sajtos rúd! A kekszek úgy sikerültek, hogy nem voltak itthon. Persze ízlet nekik, de húsvétra, sajtos rúdat kérnek.

      Törlés