2013. október 6., vasárnap

Sóval és olajban eltett petrezselyem télre



 Tegnap a piacon úgy tűnt, hogy mindenki petrezselymet árul.


 


 Igaz már írtam róla, meg a tartósításáról, de kedvet kaptam, hogy újabb adagot készítsek.
Most sóval kevertem össze és egy másik üvegben pedig, extra szűz olívaolajjal öntöttem le.




Előkészítés
A petrezselymet megtisztítottam, majd alaposan leráztam róla a vizet.
 Konyharuhák közé tettem, jól rányomkodtam, minél kevesebb víz maradjon rajta. 
Szétterítettem, hogy az ablakon besütő Nap tovább szárítgassa. 
(Mindezt elvégezhetjük a zöldségcentrifugával, akkor mosás után csak tekerni kell.)
A lényeg, hogy a lehető legszárazabb legyen, ne maradjon rajta víz.

Apróra vágtam az összeset.


 


Olívaolajban eltett petrezselyem

A leszárított petrezselyemmel, egy 3,5 dl-es üveget megtöltöttem,
majd felöntöttem extra szűz olívaolajjal.
Többször utána töltöttem, egészen addig, amíg kijöttek a megbúvó légbuborékok és
 bőségesen ellepte az olaj.


 


Hűtőben vagy a hűvös kamrában fogom tárolni, amíg el nem fogy.
Arra fogok vigyázni, hogy az olaj mindig ellepje,
véletlenül se kandikáljon ki egy növénydarabka
(mert akkor bizony megromolhat).




Sóval eltett petrezselyem
A petrezselyem és só (súly)aránya 1:1.

A petrezselymet egy nagy papírra terítettem, rászórtam a sót. 
(Ebben az esetben normál szemcséjű tengerisót választottam.)
Kezeimmel összekevertem, szépen gyengéden, a legkevésbé törjön.


 


Ezt is üvegbe töltöttem és mert nem akarom hogy a só elázzon,
a petrezselyem levet eresszen, 
ezt is hűtőben vagy a hideg kamrában fogom tárolni.
(Amennyiben nagyobb mennyiséget teszünk el, több üveggel,
akkor érdemes üvegestől a fagyasztóba tenni belőle.
Nekem még sosem fagyott szét az üveg.)




A Petrezselyem gyógyhatásairól készült írásom, itt található:




                                                Szeretetrehangoltan a Facebookon :)






11 megjegyzés:

  1. Ezek is nagyon jó tippek a petrezselyemzöld tartósítására. Mindig olyan jó tippeket adsz.
    Irtad, hogy tele volt a piac p.zölddel. Én is mondtam a férjemnek, hogy most a legszebb, nyáron bezzeg sokkal kisebbek voltak. Én akkor tettem el. Paprikába beledugdostam és be a fagyasztóba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Piroska :)
      látod nekem paprikába dugdosni nem jutott volna eszembe (mondjuk nincs is fagyasztóm, csak a hűtőnek :)
      Ez aztán remek :)

      Törlés
  2. gusztik, egész pestos. én egyszerűen lefagyasztom, majd "részhalmazokat" vágok ki mindig, amennyi kell.

    VálaszTörlés
  3. Mindkettő nagyon jó ötlet! Rizshez használod valamelyiket, a sóban eltett verziót?

    VálaszTörlés
  4. A sóval kevertet felhasználás előtt leöblíted? Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!
      Általában nem, csak nem teszek sót az ételbe. Ha kevesebb só is elég, akkor lerázogatom kissé.
      Pl. tojásos levest főztem (só nélkül), amikor kész volt, elzártam a tüzet, akkor szórtam a tetejére a sózott petrezselyemből.

      Törlés
  5. Örvendek meg probálóm én is!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó ötletek vannak én azt szeretném kérdezni hogy sima olajba lehet rakni vagy abban nem áll el .Mert én is szeretnék rakni zeller és zöldség zöldet köszönöm ha válaszoltok

    VálaszTörlés