2012. április 22., vasárnap

Minimalista tönkölybúza kenyér



Az egyik nap mini "bagetteket" formáztam ebből a tésztából, a másik nap szögletes kenyeret.
( A bagett, azért van idézőjelben, mert csak a formája az. )
A bagettnek több a ropogós héja, a kenyérnek a puha bélzete.
Azért minimalista, mert csak azt tartalmaz, amit egy kenyérnek feltétlenül kell és azért,
mert a munka sem túlbonyolított.





Minimalista tönkölybúza kenyér

Hozzávalók
250 g fehér tönkölybúzaliszt
250 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
250 g langyos víz
25 g friss élesztő
2 tk tengerisó
2 ek olívaolaj





A 250 g fehérlisztbe belemorzsoltam a 25 g élesztőt, hozzáöntöttem a 250 ml langyosvizet,
összekevertem és hagytam, hogy meleg, most meleg, napos helyen felfusson.
Hozzáadtam a teljes kiőrlésű lisztet, a sót és ruganyos, selymes tésztát dagasztottam belőle.
 Lehetséges, hogy kell még egy pici víz, a cél, hogy közepes keménységű tésztát kapjak. Nekem nem kellett.
Fóliával lezártam a tálat amibe tettem és visszaraktam a meleg, napos helyre, hadd keljen egy fél órát. Ekkor kiborítottam, áthajtogattam és megformázva a sütőformába tettem. Belehúztam egy sütőzacskóba és vártam, amíg duplájára nő. 200 fokos sütőben 30 perc alatt ropogós héjú kenyérkét sütöttem belőle.




 


 Kellemesen laza bélzet.





4 megjegyzés:

  1. Amikor a maximalista minimalistát alkot!!!! Nagyon serény vagy, Barátnőm!!! :) Az a bélzet a fotón nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretjük a tönkölykenyeret....És mindent ami tk. liszttel készül.Lassan már a sütemények tésztájába is azt használok. Én egy bio gazdálkodásból szoktam beszerezni a tk. tönkölylisztet és az abból készült kenyér sokkal sűrűbb nehezebb. Valószínű azért, mert a héj rész nagy részét beleőrlik, durvább őrlővel. Ez a kenyér szép laza szerkezetű! Szépséges:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A liszt beszerzés, még nem megoldott nálam. Igéretet kaptam, hogy őrölnek nekem frissen, csak hát az meg szívesség, bár tudom viszonozni, de nem szeretek kiszolgáltatott lenni. Addig maradnak az elérhető bio források, bár a nem teljes kiőrlésű nem mindig bio. ( Anyámmal mindig elmentünk a malomba és vettünk 2 zsák lisztet, na de én mikor sütök meg akár egy zsákkal, no meg hol tároljam. ) Ezt a mullerben vettem, friss és megfizethető. Én meg jól megszeretgetem.
      A Te beszerzési forrásod tetszik!

      Törlés