2012. április 17., kedd

Mini Pavlova...


...ami a maradék felhasználásából született. Amikor kislány voltam,  az Édesanyám kívül ropogós, belül krémes hosszúkásra formázott habcsókjait szerettem. A Pavlováért nem rajongok, de nem magamnak készítettem. Ezek a picik úgy születtek, hogy készítettem egy sütit TúcsökBogár kiírására. A hozzá szükséges tojásfehérje habból marad, egy kis olvasztott csokival összekevertem és 6 db tenyérbe férő "pavlovácska" lett belőle.

 

 
"pavlovácska"

 

 
Hozzávalók

2 db tojásfehérje
70 gr kristálycukor
fél citrom leve
30 gr 72 % csokoládé
-----------------------
Tálaláshoz
feketeribizli
málna ( mindkettő a fagyasztóból )
tejszínhab

 


 
A tojások fehérjét habbá vertem, már nem folyt de még nem is volt "kőkemény".
Hozzáadtam a cukrot, bele csorgattam a citromlét és tovább vertem, most már fényes keményre.
A csoki is olvadt volt (gőz fölött olvasztottam), rákanalaztam a habra és kevertem rajta kettőt, hármat.
Egy sütőpapírral bélelt tepsire, halamokat raktam belőle egy kanállal. A közepét picit elmélyítettem.
100 fokos sütőben fél órát szárítottam, a külseje roppant, a belseje még krémes volt.
Tálaláskor tejszínhab rózsákat nyomtam a peremére és a közepére halmoztam némi gyümölcsöt, köréje még többet. A Gyermekemnek ízlett.

 


4 megjegyzés:

  1. Milyen gyönyörűségek lapulnak meg a mélyhűtődben!!!!! A habcsókot szeretem, de a pavlováért nem rajongok, mostanában nagyon felkapott édesség. A gyümölcsöket inkább bemajszolom ala nature :) De ettől függetlenül csábítóan kacsingatnak és finomak :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Pavlovával kapcsolatban egyetértünk, meg a gyümölcsök majszolásával is. Tudod én többnyire nem magamnak készítek....a Fiam meg örült.
      A hűtőm még tényleg sok finomságot rejt -a kamráról nem is beszélve. A gyümölcslevesek alapja ami a hűtőben van, a friss gyümölcsöt mindig a végén nyersen teszem bele. A kamrában meg azért van még sok, mert akkor főzök be, amikor van és annyit amennyi nem kell másnak, máshová, mert tudod van bő esztendő és szűk esztendő, a lekvár meg vár.

      Törlés