2012. április 12., csütörtök

Gesztenyés kifli



 Élesztővel, de kelesztés nélkül. A Marcipános bejgli elkészítését ez a kifli ihlette.
Ez a kifli Édesanyámra emlékeztet, nem is sütöttem, amióta elment.
A recept nem Tőle származik, hanem Benke Laci bácsitól.
Amikor Édesanyám beteg lett, többé semmit nem tudott csinálni.
Ezt a kiflit amikor megkóstolta, nagyon ízlett Neki.
Sokszor megsütöttem a négy év alatt.





Gesztenyés kifli




Hozzávalók
250 g finomliszt
100 g vaj
10 gr friss élesztő
25 g cukor
1 db tojássárgája
1 dl tej
pici tengerisó
---------------
Töltelék
125 g gesztenyemassza
3 ek tejszín
Op. rum, cukor

A lisztet, cukrot, élesztőt és vajat a késesgépbe raktam és hagytam, hogy pár perc alatt összemorzsolja.
Tálba öntöttem hozzáadtam az egy tojássárgáját, a tejet és rugalmas tésztát gyúrtam belőle.
Előkészítettem egy tepsit, sütőpapírt terítettem rá és elkészítettem a gesztenye tölteléket.
Most cukrozott gesztenyemasszát vettem, így csak 3 ek tejszínnel lazítottam.
Szükség szerint tovább lehet ízesíteni.
Más tölteléket is kitalálhatunk, én mindig gesztenyésen sütöttem.
Eddig pihent a tészta ( 5 perc ).
Lisztezett felületen kerek lappá nyújtottam, egész vékonyra és 16 felé vágtam.
 Minden szelet szélesebb végéhez tettem egy teáskanál masszát és fel is tekertem.



Tepsire sorakoztattam és lekentem az egy tojásfehérjével.
A 180 fokos sütőben 20 perc alatt színesre sütöttem.

Ez a kifli omlós, porhanyós, a családomnak nagyon ízlett, biztosan nem fog sok idő eltelni, hogy újra az asztalunkra kerüljön. Én mindig kis adagokat készítek, de nagyobb családnál 16 kifli egy pillanat alatt tűnik el, érdemes dupla adaggal kezdeni.





Annyira felbátorodtam, hogy a  következő kelesztés nélküli,
de élesztővel készült, egy magos kenyér lesz.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kiflik, de még szebb ahogy édesanyádról írtál, ez teszi igazán különlegessé ezeket a sütiket...!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen az a sok szép érzés, amit Tőlük kaptunk, kapunk.

      Törlés