2012. április 4., szerda

Kétféle hagymás keksz




A mogyorósnál a mogyoró, a köményesnél a füstölt sajt, ennél a keksznél a fűszerek dominálnak.
A medvehagyma és az újhagyma, a  kettő együtt. Remek dolog hagymafélét tenni a sós sütikbe.
Már bebizonyította a kétszersültnél a fokhagyma, meg pogácsát is szoktam sütni vele.
Most pedig meggyőződtem a keksznél.




Medvehagymás-újhagymás sajtos keksz

Hozzávalók
100 g liszt
100 g sajt, ementáli
75 g hideg vaj
tengerisó
3 szál medvehagyma
3 szál az újhagyma zöldjéből
4 ek jeges víz




A sajtot lereszeltem és 1 órára betettem a fagyasztóba, hogy megdermedjen.
(Már az előzőekben leírtam, hogy azért teszem, mert nem ragad és könnyebb vele dolgozni.)
A kimért lisztet a késesgép tartályába tettem, hozzáadagoltam a hideg vajat és
beletettem a kisebb darabokra vágott hagyma féléket.
A géppel morzsásra daráltam.
Tálba öntöttem, hozzáraktam a hideg sajtot, megsóztam, összekevertem és
rálöttyintettem a jeges vizet. Gyors mozdulatokkal az ujjaimmal összeállítottam a tésztát.
Hengert formáztam belőle, a fóliába tekertem a "háromszög" alakúra lapítottam,
hogy majd háromszög alakú kekszeim legyenek szeleteléskor.
Kb. 1 órát ez a tészta is a fagyasztóban töltött.
Mikor rá került a sor, fél centiméteres lapokat vágtam belőle,
a sütőpapíros tepsire rakosgattam.
A 180 fokos sütőben 10 percre volt szükségük, hogy megsüljenek.
27 db lett belőle.


2 megjegyzés:

  1. Bevallom, kekszet még nem készítettem sós változatban, de ez a hagymás most nagyon felkeltette az érdeklődésemet. :)

    VálaszTörlés