2012. szeptember 12., szerda

Sózott darált paprika





Ha hiszik kedves "Barátaim", ha nem, őrzök egy min. 14 éve eltett sózott darált paprikát,
pont olyant, mint e mostani.
Látszatra nincs különbség. De csak látszatra, hisz a régihez érzelmek kötnek.
Nem akartam én ily sokáig megőrizni, nem ez volt a célom, de így alakult.
 Még Édesanyám tette el.
Mi értelme, hogy nem bonjuk fel?
Igazából semmi, de jól elvan és ha ránézek a szívemet mindig átmelegíti....


Édesanyám tette el...


Sóval tartósított darált paprika
Se nem édes, se nem erős, pont kellemesen melegítő.




Hozzávalók
2 kg pritamin paprika (nettó)
1 kg kápia paprika (nettó)
5 db magyar "fajta" csípős paprika
néhány darab chili, ami szintén magyar, mert a kertemből van :)
só (adalékmentes, tengeri, erdélyi..) (kilónként 20-25 dkg)



A paprikákat többszöri mosás után, kicsumáztam, a magokat kiveregettem és felaprítottam.
Az aprítógépben kis adagonként összedaráltam.
(Vigyáztam, hogy ne legyen belőle turmix, sikerült pont úgy, mintha daráltam volna.
Persze darálhatjuk is, vagy lereszelhetjük.)
Egy megfelelő méretű fazékban gyűjtögettem és hozzáadtam a sót. 
Összekevertem és reggelig hűvös helyre tettem.
Reggel forró vízzel tisztára mosott üvegekbe osztottam és
lezártam a kupakkal az üvegeket, egy kivételével.
Az egyet dupla rétegű celofánnal borítottam be.




Megjegyzés
A paprika fajtájának összetételén annak megfelelően változtatok,
hogy mi termett a kertben.
Amennyiben nincs kápia, vagy pritamin, akkor az  ízletes pirosra érett paprikából teszem el.
A chilivel óvatosan bánok, hisz lehet nagyon erős,
a még sózás előtt álló darált paprikát megkóstolom és ízlés szerint döntök.





Sózott darált paprikáról máskor a blogon:





8 megjegyzés:

  1. van egy fémdobozom, aminek az alján lapul egy kevés hárs tea levél. Anyum megkérdezte miért nem dobom már ki, mondtam neki, mert ezt még apu szedte nekem . Erre csendben maradt, és nem kérte többet, hogy dobjam ki.

    VálaszTörlés
  2. Már érnek a pritamin paprikáink, talán a hétvégére lesz annyi, hogy el tudom készíteni ezt az adagot:)
    Én is őrzök anyukámtól hasonló kincseket.:)
    Legyen kellemes hétvégéd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most érkeztem Tőled:)
      Megosztod a kincseid? de csak ha akarod:)
      Nektek is szép napokat!

      Törlés
  3. Mági nálunk a nagymamám tett így el paprikát és külön petrezselymet télire sóban, csak ő darálta mert neki húsdarálója volt és azon letekerte. Az egyszerű zöldség vagy rántottlevesnek is más ize volt amikor belefőzött egy-egy tk.-nyi adagot mindegyikből. Jó, hogy eszembe juttattad, még mindkettőt meg lehet csinálni:-)))
    Édesanyád eltevését meg csak őrizd tovább, nem fog megromlani és jó nézegetni, tudom:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen petrezselymet, meg zellert is:)
      Képzeld már egy üvegnyit el is fogyasztottunk, lehet, hogy még kell eltennem...
      Örülök, hogy időben "emlékeztettelek".
      Igen jó ránézni és igazából szebb, mint a képen, valóban semmi baja:))))
      Anikó ölellek!

      Törlés
  4. megcsinálta Férjem ezt is, kápiából és zöld hegyesből. húsdarálón darálta, nagyon finom lett :) elég lesz min. jövő ilyenkorig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remek páros vagytok :)
      Bízom benn, hogy nagy "hasznát" veszed a főzés során :)

      Törlés