2014. augusztus 14., csütörtök

Kápia paprika sóval, télire



Az idén is elkészült az első adag sózott darált paprika a kamrapolcra, későbbi felhasználásra.
Sikerült a piacon tökéletes (friss szedésű, de kicsit ráncosodó) kápia paprikához jutnom, 
ráadásul nagyon kedvező áron.
Ettől se szebb, se olcsóbb nem várható, legalábbis itt a piacon.




Nem terveztem még eltenni télire, 
de amint szólt őstermelő ismerősöm gondolkodás nélkül vásároltam néhány kilót.
 Mosással, tisztítással együtt 1 óra alatt kész volt a lényegi munka, 
így programon kívül is beilleszthető volt a kicsit sem lazítós hétvégébe.


 


A paprikát az előkészületek után ledaráltam, géppel.
1 kilogrammonként 20 dkg sóval kevertem össze.
Előkészítettem az   -egyébként tökéletesen tisztán kupakkal lezárva eltett-   üvegeket.
A lesózott darált paprikát üvegbe raktam, egy mokkáskanálnyi sót még plusz a tetejükre szórtam
és az üvegeket lezártam.

Kész. 




Részletesebb leírás itt található:







2 megjegyzés:

  1. Hm, finom. Én sütve és fokhagymával összeturmixolva szoktam pirítós kenyérrel enni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvia <3
      jaj...az nagyon finom lehet, pont összeturmixolva még nem, de anélkül igen :)
      Szép napokat!

      Törlés