2012. június 26., kedd

Meggyes mandulás Xukorral



Korán keltem vagy le sem feküdtem? - kérdezte a Férjem.
Amikor aludni ment éjfél után, én még javában raktam üvegbe a meggyet a Fiammal és amikor reggel felébred, a konyhában talált: a sütőben sült a ciabatta és kevertem éppen, egy sütit.




Úgy tűnik konyhatündér vagyok pedig nem is...
csak enni adni kell, nappal meg a meleg miatt már nem kapcsolok be semmi hőforrást a házban.
A sütőt meg mégsem akartam kivinni...





Van nekem egy jó kis fordított meggyes receptem, bevált recept: aki nálam kóstolta, utána örömmel süti. Nos, azt akartam megsütni, de eszembe jutott a mandulaliszt és gondoltam itt az ideje alkotni belőle, így most nem az következik. Ígérem ez legalább olyan finom, sőt a mandula imádók ezt jobban fogják díjazni.




Fordított meggyes mandulás




Hozzávalók
750 g magozott meggy (nettó súly)
50 g darált mandula
3 púpos ek kukoricakeményítő
3 ek Xukor ( vagy cukor )
1 mk fahéj

Tészta
1 db tojás
100 g Xukor ( vagy cukor )
180 g házi tejföl
100 g olaj
50 g mandulaliszt ( vagy finomra őrölt mandula )
100 g liszt
1/2 cs sütőpor ( foszfátmentes/Muller )



Egy 28 cm-es porcelán piteformát előkészítettem.
A meggyet kimagoztam, mandulát megdaráltam. A meggyet összekevertem a mandulával, keményítővel, Xukorral és a fahéjjal majd beleöntöttem a pitesütőbe.
Nem nyomkodtam bele, csak elrendeztem kissé.
A tojást elkezdtem keverni a Xukorral, majd hozzáadtam a tejfölt és az olajat. Habosra kevertem, majd hozzáadtam a sütőport.
Lekapcsoltam a gépet és fakanállal hozzáforgattam a kétféle lisztet.
A meggyre kanalaztam és egy villával eligazgattam, hogy mindenhol fedje.
A ciabatta után a sütőt visszahűtöttem 175 fokra és 35 perc alatt készre sütöttem.

A formában hagytam kihűlni, majd a szélét meglazítottam egy késsel, ráborítottam a tortatálat és erősen összefogva egy határozott mozdulattal megfordítottam.




Szépen szeletelhető, tömény gyümölcs, könnyű "alig" tésztával.




Variációk egy témára, azaz változtattam picit a hozzávalókon. Abban az esetben, ha nincs kéznél mandula és cukrot is bátran használhatunk.
2020. 06. 26.

Hozzávalók
700 g magozott meggy
3 ek étkezési keményítő
ízlés szerint nádcukor (3-4 ek)
ízlés szerint fűszerek (fahéj, kezeletlen citrom reszelt héja)

Tészta hozzávalói
2 db tojás
100 g nádcukor
100 g olaj
200 g tejföl
150 g liszt (ebből 50 g lehet teljes kiőrlésű v. rétesliszt v. darált mák, dió...)
1 tk sütőpor
1/2 tk só

A munkafolyamat ugyanaz.
Sok sikert, jó étvágyat kívánok!

11 megjegyzés:

  1. szeretem a jóízű - lélekkel készített - csinálmányaidat
    de még ennél is jobban a róluk készített fotóidat
    (az az érzék, amivel a bordó anyagot aláhajtogattad a sültbordó és mélymézszínű süti alá, nem semmi:))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Katalin! Hálásan köszönöm...
      Legyen örömmel teli napod!

      Törlés
  2. Gyönyörű lett ez a sütemény! Nagyon meg is kívántam. Egyszer-kétszer készítettem én is borított pitét, áfonyával, ribizlivel, de meggyel még nem. Vendégségre ki fogom próbálni. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus jól néz ki, nekem az ilyen full gyümölcsös sütik a kedvenceim. Meggyem nincs, de mással is el tudom ezt képzelni:)Nagyon szép a bordó tüllel a kompozíció:) És igen is konyhatündér vagy:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is fogom más gyümölccsel készíteni. Köszönöm kedves szavaid:-)
      A Fiadnak minden jót és Téged is Isten éltessen!

      Törlés
  4. A mandula és meggy nagyon összepasszol nekem, annyira jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roppant finom, valóban jó páros.
      Szép estét:-)

      Törlés