2012. június 10., vasárnap

Paprikás krumpli gabonakolbásszal


Kapcsolatom a gabonakolbásszal, igen régi keletű.
A 90-es évek elején, két évvel a nyers-vegaságom után szoktam rá. Hiányzott a füstölt íz ( a hús továbbra sem és azóta sem ) benne megtaláltam. Az első bio bolt ( bio ABC )
Budapesten, a Múzeum krt-on volt, szemben a Múzeummal, ott leltem rá.
Szerelem volt első ízlelésre.
Azóta sem vette át semmi csoda készítmény a helyét.
 Sokféleképpen felhasználom: salátába, főzelékre feltétként, töltelékbe, mondhatom mindenbe amivel harmonizál a füstölt íz, meg csakúgy magában.
A napokban Magdi készített lecsót vele ( no azt én még sosem, de alig várom, hogy legyen már annyi paprikánk! ), olvasva Őt, összefutott a nyál a számban:D
 Így azonnal rövidtávú tervbe vettem egy jó kis paprikás krumpli készítését.



Paprikás krumpli gabonakolbásszal



Hozzávalók
1,5 kg újkrumpli
1 cs. bio Abc-s gabonakolbász
újhagyma
új fokhagyma
zeller zöldje
csombor (borsikafű)
1 szem paradicsom
1 db hegyes erős paprika
fűszerpaprika
tengerisó
frissen őrölt bors
olaj
víz
Az újkrumplit tisztítás után hosszú szeletekre vágtam, a hagymát karikára,
 a fokhagymát szeletekre, a paradicsomot négybe,
a zeller zöldjét és a csombort 10 mm-es nagyságúra, igaz némelyik 11 mm-es volt :-)
A kuktába olajat öntöttem és rá a felsoroltakat, pirítottam, pároltam, majd fűszereztem
és felöntöttem 1,5 l vízzel. Rátettem a tetőt és 10 perc alatt készre főztem.
Tálalás előtt hozzáforgattam a gabonakolbászt.
A forróság elegendő neki, főzni már nem kell és így nagyobb darabokban marad.
Sváb kovászos uborka volt mellé:-)




Megjegyzés
A gabonakolbász többféle gabonából, magból, fűszerekből készül, igazából én is eltudom készíteni, csak hát a füstölés, az nincs megoldva.
Ma már sokfelé lehet reformboltokban kapni.


5 megjegyzés:

  1. Hu, ez annyira jol nez ki, hogy szinte erzem az illatat :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Te gabonakolbászos lecsód késztetett "gyors" cselekvésre...

      Törlés
  2. ismerem azt a boltot, de van, aki otthon készíti el a gabonakolbászát is:

    http://hobbifozocske.blogspot.hu/2008/03/gabonakolbsz.html

    én meg most lakmároztam éppen a frissen elkészített cukkinilecsómból, amibe jégsalátacsíkok mosolyogtak

    jóétvágyat:))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kolbász készítés nem nagy ügy, de a füstölés a lényeg nekem, azt meg nem oldottam meg (bár a linkelt sem...)azért köszönöm:)
      Egészségedre az Isteni lecsót, eltudom képzelni milyen finom.
      Én most fogok még főzni, mert a Férfiak éjszakai túrán voltak, úgy, hogy nem voltak eddig éhesek.

      Törlés
  3. Megkóstolnám a gabonakolbászt és ezt a fincsi paprikás krumplit is! Most jó éhes lettem, mehetek valamit keresni:)

    VálaszTörlés