2012. június 8., péntek

Kókusztejes málnaturmix


Szinében a kislány szobák rózsaszín álomvilágát idéző turmix ízéért,
már a nagylányok és nagyfiúk is "oda vannak":-)




Amikor a kertet terveztem, az első két szempont volt a listán: 
mindig legyen nyíló virág és mindig legyen termő gyümölcs.
Hát virág mindig van, még télen is, gyümölcs pedig az eperrel kezdődik és az almával végződik.
Van ami bőségesen ellát minket, sőt ajándékba is jut bőven, van amiből csak csipegetni lehet,
de tény hogy mindig találni pár gyógyító falatot.
Málna viszont egész tavaly tavaszig nem volt, mert úgy vélekedtem,
a málna termesztés nagy helyet igényel. 
Viszont nem hagyott nyugodni a dolog, kerestem kutattam, hogyan tudnám megoldani és láss csodát, ráleltem egy oszlopos fajtára.
Nem volt olcsó mulatság, de rögtön két tövet is megkockáztattam...
Jó befektetésnek bizonyult:-)
Már az ültetés évében kóstoltuk a termését, most pedig már két-három naponta egy-egy maréknyit szüretelünk. Azt még nem is említettem, hogy bizony ez folytontermő, tehát május végétől a fagyokig megörvendeztet ízletes gyümölcsével.




Íme, egy maréknyi, amiből kókusztejjel turmixot készítettem.
A kókusztej, most nem reszelékből, hanem kókusztejporból készült ( reform boltban, Dm-ben kapható ), de természetesen reszelékből is elkészíthetjük, sőt helyettesíthető más féle tejjel is.



Málnaturmix


egy marék málna
500 ml kókusztej
A málnát leszedtem, a kókusztejjel összeturmixoltam.
Édesítést cseppet sem kívánt, úgy volt tökéletes, ahogy volt.

Szétosztottam és boldogan megittuk:-)




2 megjegyzés:

  1. Nagyon fini, én is szeretem! Végre tegnap lement egy nagy teher rólam, így több időm jut más dolgokra. ma ezzel fogom kényeztetni a családom :)
    Köszönöm a szép képeket, tanácsokat.
    Legyen szép a hétvégéd! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó dolog megkönnyebbülni, kipipálni a feladatokat, igazi felszabadulás. Veled örülök és én is készítek újra turmixot.
    Éva Nektek is örömteli hétvégét:-)

    VálaszTörlés