2012. június 2., szombat

Eperkrém ( Strawberry curd )



A citromkrémért (Lemon curd) nem vagyok oda, nem vagyunk oda.

Na de ez az epres, ez valami fenomenális.
Tavaly készítettem málnásat, már többször citromosat ( azt hittem megszeretjük..)
s ezekből kiindulva megalkottam ezt az epreset.





Eperkrém 





Hozzávalók
800 g eper
100 g vaj
3 db tojás
150 g cukor
Türelem és idő




Az epret megtisztítottam és a botmixerrel teljesen összeturmixoltam.
A tojást habverővel simára kevertem.
A eperturmix felét egy lábasba öntöttem, bele a cukrot és elkezdtem melegíteni.
A másik feléhez hozzákevertem a tojást.
A langyos cukros eperhez adtam a vajat, a tojásos epret és kevertem, kevertem,
kevertem.....folyamatosan kevertem mindaddig amíg besűrűsödött, bizony ez kb. fél óra volt.
Megérte:) Roppant finom.




Bár nem nyalakodtuk el, de amíg kevertem, azon gondolkodtam, mit és hogyan készítsek belőle.
Sok ötletet mérlegeltem, addig járt az agyam míg kezdhettem elölről az egész folyamatot.
Na nem azért mert nem kevertem szorgalmasan és tönkre ment, hanem mert kitaláltam valamit
és úgy döntöttem még egy adagot készítek...





16 megjegyzés:

  1. Ez elképesztően finom lehet! Bárcsak...

    VálaszTörlés
  2. Nekem a lemon curd is nagy kedvencem, de ez is csodás lehet. Nekem nagyon sok ötletem lenne, hogy mit is készítsek, de szerintem magában is sok elfogyna:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy mondod, ötletem is sok van de magában is elfogy-(na).

      Törlés
  3. Én eddig lemon és orange curdot ettem, mindkettő nagy kedvenc. De az eper messze lehagyná őket, az biztos! Nagyon finom lehet és gyönyörűen néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Ki fogom probalni en is, bisztos csuda finom !

    VálaszTörlés
  5. Most készülök citromosat csinálni, de ezt az eprest is jó lenne kipróbálni!

    VálaszTörlés
  6. Elképesztően guszta!Ez a finom és lágy szín, szinte érzem az ízét a számban! Tényleg igaz, hogy minden érzékszervünket próbára teszed! ;) Ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva drága, itt is ölelés Neked.
      Tudod csak annak lehet próbára tenni az érzékszerveit, akinek "van"....:)
      Örülök kíváncsian várom az eredményt.

      Törlés