2012. június 22., péntek

Ribizlis pite


Édesanyám receptje, igaz Ő meggyel készítette.




Az alsó lehajló ágakról tanácsos volt a ribizlit leszedni, így most ez került bele.

Ribizlis pite

Hozzávalók
30-40 dkg ribizli vagy meggy vagy más gyümölcs
3 ek zsemlemorzsa
3 db tojás
100 gr vaj
1 pohár tejföl ( 175 gr )
150 gr házi vaníliáscukor
250 gr liszt
1/2 cs sütőpor




A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A tojásokat habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam a puha vajat, majd a tejfölt.
Végül belekevertem még a géppel, a sütőport és kézzel hozzáforgattam a lisztet.
A ribizlit mosás után papírtörölközővel leszárítgattam és megszórtam a zsemlemorzsával.
Óvatosan, hogy ne törjem össze addig mozgattam a tálat amiben voltak, amíg mindenhol bevonta a morzsa. Ugye ezt azért tesszük, hogy ne kerüljön az összes gyümölcs a pite aljára.
Édesanyám zsemlemorzsa helyett babapiskótával szórta meg, amit előtte szintén morzsásra tört.
( Egy zacskóba tette a pár darab babapiskótát és a nyújtófával összetörte. )

Egy kerek formát vajjal kikentem és szintén morzsával beszórtam, hogy ne ragadjon bele a sütemény.
A massza felét a tálba kanalaztam, rá a morzsás ribizli felét, majd a tészta másik felét és
a tetejére a maradék gyümölcsöt.




180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem, amiről tűpróbával győződtem meg.
Még melegen 1 tk nádcukorral megszórtam.



Hasonló tejfölös pitét Hajni sütött a napokban.

8 megjegyzés:

  1. Ó, azon a ribizlifürtök! :P Annyira szeretem a ribizlit, de évek óta nem ettem (kivételesen ribizlibokrunk nincs, pedig annyi gyümölcs van a kertünkben).
    A pitéd ízében nem kételkedem, tetszik a recept. Képzeld, ma én is gyümölcsös pitét sütöttem (meggyes, mert most érik a meggyünk:), és én is Anyukám receptje szerint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Jártam Nálad, csak nem jeleztem, de láttam azt a finom chipset:-)
      Hol a meggyes?
      ( bár nekem is van még egy meggyes, amit nem tettem fel, az előbb ettük meg:-)
      majd jön és a Tiéd is és akkor a meggyesek találkoznak:-)))

      Törlés
  2. Nahát! Egyre gondoltunk, látom nálad is a ribizli a soros! Klassz recept!

    VálaszTörlés
  3. A tegnap Bence belekapaszkodott egy doboz ribizlibe a piacon. Hazáig szemelgette:) most meg ott lapul a maradék a hütőben, sorsára várva.
    Jók ezek a könnyed piték! Köszönöm, hogy megemlítettél:)
    Szép estét!

    VálaszTörlés
  4. Annyira guszta,hogy csorog a nyálam!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira Aranyos vagy, hogy könny szökött a szemembe...

      Törlés