2012. június 6., szerda

Eperszósz ( fele főtt / fele nyers )



Eperszósz, ha valaki "úgy ennék egy kis édességet"- re vágyik.
Eperszósz, ha valaki bűntudat nélkül szeretne este, egy kis nyalánkságot:)




Eperszósz hidegen




Hozzávalók

1,5 kg eper
10 ek méz
1 rúd fahéj
10 db szegfűszeg
1 csomag pudingpor vagy keményítő
( Dm-ben kapható Alnatura termék, bio, ahol számomra nem a bio-n van a hangsúly,
hanem az összetételen:  nem tartalmaz mesterséges dolgokat és vaníliamagos )
250 ml tejszín
5 ek víz





A fele epret botmixerrel összeturmixoltam és elkezdtem melegíteni.
A pudingport elkevertem a vízben és a melegedő eperturmixhoz adtam, a szegfűszeget és a fahéjat szintén. Addig főztem őket együtt amíg kellően besűrűsödött, közben ( félidőben ) hozzáöntöttem a tejszínt.
Ekkor elzártam a tüzet és belekevertem a többi epret nyersen, majd a mézet.
A nyers eper még kapott egy hőkezelést de egészben maradt.
Amíg "beszélget" a forró hatására a nyers eper keverjük meg néhányszor.
A méz már a langyos szószba kerül, tehát értékes tápanyagai nem rombolódnak.
 Pár óra alatt kihűlt, ( illetve ha nagyon meleg van, akkor úgy szoktam neki segíteni,
 hogy engedek egy nagy edénybe hideg vizet és beleteszem a lábast, később kicserélem a vizet,
a langyosnak meg örülnek a virágok :)
Hűtőben napokig eláll, bár ilyen csak úgy történhet vele, hogy pár óra alatt "majd megfagyok"-ra
esik a hőmérséklet és az ember inkább forró teára vágyik, mint hideg eper finomságra.






2 megjegyzés:

  1. A helyzet az, hogy én bűntudatosan is megeszem akármikor:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én is megeszem...és sosincs lelkiismeretfurdalásom, mert tudom mi a megoldás:-)

      Törlés