2012. június 17., vasárnap

Granola alapú túrótorta mentával és gyümölccsel ( sütés nélkül )


Szerettem volna édességet készíteni, de még pontosan nem tudtam mit. Szedegettem gyümölcsöt a kertben, gondoltam túrókrémmel rétegezem. A " sült müzli " meg elfogyott ( ez igen gyakori dolog:-) és akkor beugrott, hogy mi volna ha ezt tenném alapnak, rá a túrókrémet és a tetejére gyümölcsöt. Ötletet tett követett, ilyen lett...




Granola alapú túrótorta




Hozzávalók

Granolához ( dupla adag )
250 gr zabpehely
50 gr "5 pehely" (elhagyható )
100 gr kókuszreszelék ( nagyobb darabos reszelék )
100 gr mandulaforgács (lapok)
170 gr + 1 nagy ek méz ( a kristályosodott méz is jó )
150 gr olívaolaj
---------
Krém
500 gr túró ( házi, krémes )
350 ml tejszín
1 ek agar-agar vagy 1 cs zselatin fix (Dr.)
50 gr Xukor vagy porcukor
maréknyi mentalevél
---------
gyümölcs: eper, málna, szamóca, ribizli




Egy tepsibe sütőpapírt tettem, belemértem a müzli hozzávalóit, összekevertem és 160 fokos sütőben megpirítottam. Résen voltam folyamatosan, hogy ne hogy túlpiruljon,
közben többször megkevertem.
Amikor kész lett, még forrón egy pitetálba 1 cm vastagon a kanál hátával belenyomkodtam, a felét.
Ha mindezt így tesszük és hagyjuk kihűlni, akkor belekeményedik/egybeáll és
jó torta alapként szolgál.
( Ha kész müzlit használnék akkor így csinálnám: a nagyobb mag és gyümölcsdarabokat kiszedném, összekeverném a maradékot 1 ek mézzel, picit összemelegíteném  és 
ekkor nyomkodnám a formába. Nem boltiból készítettem, tehát nincs vele tapasztalatom:)
Tortaalapnak, csak a felsoroltakból készítettem a granolát, nem tettem hozzá magokat és aszalt gyümölcsöt sem. ( A müzli és a granola között az a különbség, hogy a müzli natúr, a granola pedig sült - ezt igaz a Férjem kérdezte, de hátha másnak is jól jön az információ... )




A túrót összetörtem botmixerrel, hogy teljesen krém legyen. A nagyon hideg tejszínt ( előtte 15 percet a fagyasztóban pihent ) felvertem és a végén hozzáadtam a Xukrot, a zselésítőt. Majd a túrót és a csíkokra vágott mentalevelet beleforgattam, óvatosan, hogy ne törjem össze a habot.
Az egészet a lekeményedett granolaalapra kanalaztam és rusztikusan eligazítottam rajta.
A tetejére gyümölcsöt halmoztam és megszórtam még garanolával.
Pár óra múlva is finom, de szeletelni szépen, egy fél nap után lehet.




Tálalásnál plusz gyümölcsöt adtam a tányérra, egy-egy mentalevelet és még egy kevés granolát:-)



8 megjegyzés:

  1. Hű, de szeretnék vendégségbe menni Hozzád! :)A jövő héten kipróbálom!
    Ma nem sok mindent produkáltam, annyira meleg volt, hogy rosszul voltam bele.
    Igyekeztem csak a legfontosabbakat megcsinálni.
    Szép hetet kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva drága, ilyen melegben már én sem produkálok: egyszerű ebédért ( amit kint készítettem, nem a házban ) kapták kárpótlásul ezt a sütit ( ugye csak 15 percig + felfűtés, kellett bekapcsolni a tűzhelyet ). Szerencsére nálunk a ház hűvös marad, ha nem tárunk ki mindent.
      Én is nagyon szép hetet kívánok Nektek:-)

      Törlés
  2. Most épp ilyen hűsítő finomságok kellenek! Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, most már nálunk is forróság van.
      Ma sütöttem hasonlót, mint Neked a meggyes. A recept Anyukámtól van, azt hittem ugyan az, de nem.
      Szép estét!

      Törlés