2012. június 7., csütörtök

Citromos rácsos diós habbal

Ismert recept számomra, hisz sokszor készült.
Omlós tészta, tavaly készült "7 órás" eperlekvár réteggel és diós habbal.




Citromos rácsos




Hozzávalók
Némileg módosítottam: a cukor mennyiségét felére redukáltam, a zsírt vajra cseréltem.

Tészta
320 gr finomliszt
160 gr vaj
70 gr cukor
1/2 cs. sütőpor
1 db tojás
1 db kezeletlen citrom héja ( fele a tésztába, fele a diós habba )
1 ek hideg víz
csipetnyi tengerisó

Töltelék
3 db tojásfehérje
100 gr cukor
200 gr darált dió
citromhéj
-----------------
ízlés szerint lekvár ( 100-150 gr )




A tésztát, a hideg hozzávalókból összeállítottam és a fagyasztóba tettem, amíg a töltelék elkészült.
Az omlós tésztát ne gyurmázzuk sokáig, ne olvadjon meg a vaj, a lehető leggyorsabban
 dolgozzuk össze és hűtsük vissza.
A lisztet, sütőport, vajat, a késesgéppel morzsásra daráltam, nem cél,
hogy nagyon finom minőségű legyen.
Egy tálba borítottam, hozzáadtam a cukrot, a sót, a citromhéjat, a tojást és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Nekem szükséges volt 1 ek víz, hogy összeálljon a tészta.
Fóliába csomagoltam és a fagyasztóba tettem 10 percre.
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A tojásfehérjéből kemény habot vertem, a diót megdaráltam, összekevertem a cukorral és a citromhéjjal.
A tojáshabbal összeforgattam a cukros diót.
A tésztát ketté vágtam, az egyik felét nagyobbra hagytam, ebből lett az süti alja.
Kinyújtottam és egy sütőpapírral borított tepsibe simítottam.
( A sütőpapírt bevizeztem, hogy szebben a tepsibe simuljon. )
Rákanalaztam a lekvárt és szétkentem a tésztán.
Erre terítettem a diós habot és a kanállal egyenletesen elsimogattam.
A tészta kisebbik felét szintén kinyújtottam és a derelyevágóval 7-8 mm széles csíkokra szeleteltem.
( Átlósan vágtam, pont, mint ahogy a sütire fogom fektetni. )
A tészta tetejét átlós irányban berácsoztam vele.




A sütemény 30 perc alatt sült készre.




Kihűtve szeleteltem.

Hidegen, amikor összeértek az ízek még kiválóbb.




Megjegyzés

7 órás eperdzsem: tavaly tettem el pár üveggel, direkt sütibe gondolva.
Az epret 1/3 mennyiségű cukorral 7 órán keresztül főztem. Egészen sűrű kenhető, egészen sötét színű lekvár lett belőle. Ez a minőség nem folyik ki a süteményből.
Szerencsére van még néhány üveggel, így az idén ez a variáció kimaradhat:)



6 megjegyzés:

  1. Olyan receptjeid vannak, hogy mindet a kipróbálandók közé sorolom.
    Na, és a képek!Szeretem, amikor egészen közel megy valaki a témához.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva, hiányoztál:)
      A recept Édesanyám dicséri:)
      Köszönöm, a képekre vonatkozó megjegyzésed, én ilyen belemenős vagyok...a mélységben megbújó részletek érdekelnek.

      Törlés
  2. Milyen precíz rácsozás! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Mági! Ismét gyönyörűek a képek! Igazi gyermekkort idéző sütemény! Biztosan nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Margaretta szia!
      Igen fontosak a gyökerek, hogy ki mit hozott magával, így vagy úgy meghatározza az ember életét.
      Téged olvasva, nézegetve, a Te Gyermekeid gazdag élményekkel haladnak a felnőttkor felé:-)

      Törlés