Follow by Email

2012. június 7., csütörtök

Citromos rácsos diós habbal

Ismert recept számomra, hisz sokszor készült.
Omlós tészta, tavaly készült "7 órás" eperlekvár réteggel és diós habbal.




Citromos rácsos




Hozzávalók
Némileg módosítottam: a cukor mennyiségét felére redukáltam, a zsírt vajra cseréltem.

Tészta
320 gr finomliszt
160 gr vaj
70 gr cukor
1/2 cs. sütőpor
1 db tojás
1 db kezeletlen citrom héja ( fele a tésztába, fele a diós habba )
1 ek hideg víz
csipetnyi tengerisó

Töltelék
3 db tojásfehérje
100 gr cukor
200 gr darált dió
citromhéj
-----------------
ízlés szerint lekvár ( 100-150 gr )




A tésztát, a hideg hozzávalókból összeállítottam és a fagyasztóba tettem, amíg a töltelék elkészült.
Az omlós tésztát ne gyurmázzuk sokáig, ne olvadjon meg a vaj, a lehető leggyorsabban
 dolgozzuk össze és hűtsük vissza.
A lisztet, sütőport, vajat, a késesgéppel morzsásra daráltam, nem cél,
hogy nagyon finom minőségű legyen.
Egy tálba borítottam, hozzáadtam a cukrot, a sót, a citromhéjat, a tojást és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Nekem szükséges volt 1 ek víz, hogy összeálljon a tészta.
Fóliába csomagoltam és a fagyasztóba tettem 10 percre.
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A tojásfehérjéből kemény habot vertem, a diót megdaráltam, összekevertem a cukorral és a citromhéjjal.
A tojáshabbal összeforgattam a cukros diót.
A tésztát ketté vágtam, az egyik felét nagyobbra hagytam, ebből lett az süti alja.
Kinyújtottam és egy sütőpapírral borított tepsibe simítottam.
( A sütőpapírt bevizeztem, hogy szebben a tepsibe simuljon. )
Rákanalaztam a lekvárt és szétkentem a tésztán.
Erre terítettem a diós habot és a kanállal egyenletesen elsimogattam.
A tészta kisebbik felét szintén kinyújtottam és a derelyevágóval 7-8 mm széles csíkokra szeleteltem.
( Átlósan vágtam, pont, mint ahogy a sütire fogom fektetni. )
A tészta tetejét átlós irányban berácsoztam vele.




A sütemény 30 perc alatt sült készre.




Kihűtve szeleteltem.

Hidegen, amikor összeértek az ízek még kiválóbb.




Megjegyzés

7 órás eperdzsem: tavaly tettem el pár üveggel, direkt sütibe gondolva.
Az epret 1/3 mennyiségű cukorral 7 órán keresztül főztem. Egészen sűrű kenhető, egészen sötét színű lekvár lett belőle. Ez a minőség nem folyik ki a süteményből.
Szerencsére van még néhány üveggel, így az idén ez a variáció kimaradhat:)



6 megjegyzés:

  1. Olyan receptjeid vannak, hogy mindet a kipróbálandók közé sorolom.
    Na, és a képek!Szeretem, amikor egészen közel megy valaki a témához.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva, hiányoztál:)
      A recept Édesanyám dicséri:)
      Köszönöm, a képekre vonatkozó megjegyzésed, én ilyen belemenős vagyok...a mélységben megbújó részletek érdekelnek.

      Törlés
  2. Milyen precíz rácsozás! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van rá mentségem:)))
      Nagyon finom:)

      Törlés
  3. Mági! Ismét gyönyörűek a képek! Igazi gyermekkort idéző sütemény! Biztosan nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Margaretta szia!
      Igen fontosak a gyökerek, hogy ki mit hozott magával, így vagy úgy meghatározza az ember életét.
      Téged olvasva, nézegetve, a Te Gyermekeid gazdag élményekkel haladnak a felnőttkor felé:-)

      Törlés