2012. február 4., szombat

Pöttyös panna, azaz mákos panna cotta



 A mákról írt bejegyzésben említettem, hogy már kész is, egy mákos finomság.
( Nem is egy hanem kettő, de először az egyik. )
Valami könnyű, ugyanakkor kalóriadús desszertet szerettem volna a hamburger után, a Férfiaknak.
( Hamarosan beszámolok róla, miért szerettem volna könnyű de kalóriadús táplálékot adni. Készülnek...)
A panna cotta jutott eszembe.  Viszont azt is szerettem volna, ha nem csak tudják de érzik is, hogy ez tényleg nekik készült, tehát van benne valami férfias ( legalább is azt hiszik ).
Mellesleg a mák is ott motoszkált a fejemben, így összehoztam a kettőt.




Mézes - mákos ( nem mázos ) panna cotta

Hozzávalók
400 ml tejszín
200 ml házitej
100 g méz
50 g mák darálva
5 lap zselatin (vagy agar-agar leírás szerint)
---------------
házi karamellöntet
áfonydzsem
1 - 1 szem liofilizált málna

A tejszínt és tejet egy lábasba öntöttem és felforraltam.
A lapzselatint hideg vízbe, beáztattam.
Amikor a tejszín/tej felforrt elzártam a tüzet. Beleraktam az átázott zselatint.
Kevergettem amíg teljesen felolvadt, majd hozzáadtam a mákot is.
Vártam, hogy hűljön, hogy a legkevesebb károsodással nélkül tudjam hozzáadni a mézet.
Minden egybe volt már, még kevertem - kavartam és az előre elkészített  pici tálkákba öntöttem.
Hagytam pár órát, hogy megdermedjen ( 4 óra ).




A tálaláskor egy pillanatra melegvízbe nyomtam a tálka alját, majd megtöröltem, ráborítottam a tányért,
a kettőt szorosan összeszorítottam és egy hirtelen mozdulattal megfordítottam.
Amit kértek, azzal kapták: volt aki karamell öntettel, volt aki áfonyadzsemmel, volt aki csak úgy, volt aki....





Mint a képeken látható, a mák, a tálka aljára húzódott ( a volt aljára, kiborítás után, ugye a teteje ),
tehát nem kellett külön rétegezni, megoldotta magától.






Van még panna cotta/mák kettősére, más ötletem is, hamarosan....


2 megjegyzés:

  1. Ezt elkészítem! :-) Lehet, hogy kölessel és akkor nem kell zselatin. :-)
    Tündéred

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Agar - agarral fogom majd. Őket nem zavarta a zselatin.

      Törlés