2012. február 29., szerda

Juhtúrós puliszka / tekercs

A Férjem imádja, most eljött az ideje.
Bár lehet, hogy ez nem is puliszka, ez darából van.

 Juhtúrós puliszka



Hozzávalók
2 csésze kukoricadara
3 csésze + 2 csésze + 1 csésze forró víz ( össz. 6 csésze )
20 gr vaj
tengerisó
--------------------
125 gr juhtúró
frissen őrölt bors

 A kukoricadarából kását főztem: a darát lábosba öntöttem, sóztam és ráöntöttem a 3 csésze vizet. Kavargatva főztem, majd ahogy szívta magába a vizet, úgy pótoltam a mellette lévő forróból.
Kevertem, főztem, kevertem, főztem, szerencsére 20-25 percnél nem tartott tovább, ekkor hozzáadtam a darabka vajat és még egy csésze vizet. Elkevertem és leborítottam, hogy még tovább duzzadjon.



Egy alufólia darabot ( ritkán használok, csak a legszükségesebb alkalmakkor és a legrövidebb ideig )
 kiterítettem a pultra és a vajas papírral lekentem. ( A vajat kiveszem a csomagolásból és a vajas oldalával kikenem amit szeretnék, most a fóliát. Minden csepp számít. )
A puliszkát ráraktam és ujjnyi vastagon elterítettem. A juhtúrót elkevertem a tejföllel, majd a szétterített kására kentem. Tekertem rá borsot.
Feltekertem... mint egy tekercset.
Becsomagoltam és gyorsan lehűtöttem, most még kedvezett is az időjárás!
Amikor megdermedt, átcsomagoltam.




Nem lett a legszebb, de ez van...



2 megjegyzés:

  1. Pedig a fotón látom, hogy étvágygerjesztő, kéne vennem juhtúrót a csarnokban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is lesz újra. Közben kiderült, hogy a férjen Erdélyben evett és meg is tanították. Javasoltam, hogy akkor legközelebb Ő készítse. Lesz egyáltalán legközelebb?

      Törlés