2012. február 21., kedd

Házi vaj




Beastie készített házi vajat, a házi kenyérhez.
Házi vaj igen sűrűn van nálunk, mert a túrót készítő Mancika nénitől azt is szoktam venni,
 de saját készítésű sajátház-i vaj, már igen régen volt.
Történt, hogy kb. 1 éve a Fiam, azt a feladatot kapta az iskolában, hogy otthon készítsen vajat.
A vaj készítése tejszínből, igen könnyen ment, főleg géppel.
A kézi, üvegben rázós módszer persze sokkal fárasztóbb, de az sem volt akadály.
Ami elég macerásnak bizonyult az a vaj megtisztítása volt.
Az iskolában síszünet van, így olyan szerencsében volt részem, hogy a vajat a Fiam készítette ma is.
 Nem volt más dolgom, mint lefotózni és megkóstolni. 


Házi készítésű vaj




Hozzávalók
300 ml 30 % tejszín
1,5 dl jeges víz

A hideg tejszínt a robotgép táljába öntötte és a gépet a legmagasabb fokozatra kapcsolta.
Így ment az 22 percig, amikor is már teljesen kicsapódott a vaj, elvált a vaj az írótól.
Akkor leöntötte az írót a vajról és a vajra öntötte a jeges vizet.
Újra járatta a gépet 3-4 percig.
A vizet leöntötte a vajról, a vajat pedig egy formába kanalazta és belenyomkodta.




A 300 ml tejszínből, pontosan 100 g vaj lett, az íróból pedig a képen látható fonat.


Ízesítette vaj:

Olívás vajkrém:



2 megjegyzés:

  1. Vajat eddig csak véletlenül, túl vert tejszínből sikerült készítenem, de így lett belőle egy nagyon finom delikatesz- csokis vaj, amit úgy szerettem gyerekkoromban :) Fiad jó nyomdokokon lépked!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, úgy már én is készítettem...Csokis vaj? Sosem ettem.
      Ínyenc és kreatív...

      Törlés