2012. február 22., szerda

Kókuszcsók. Tojásfehérje felhasználás.



Egy ötletet vártak tőlem: valami ami édes, nem krémes, nem törik, nem ragad.
Emlékezetes kiegészítője lehet egy korty eszpresszónak.
Mi más lehetne, mint egy csók...





A történet részletei láncszemekként kapcsolódnak egymáshoz.
Vettünk kókuszt, gyümölcs kókuszt. A Fiam feltörte, illetve előtte kiittuk belőle a levét.
Az íze valami csodálatos. A legfinomabb kókuszhús amit valaha ettem.
Krémes, roppanós de mégis szétomlik a szájunkban.
Egy részét hirtelen ötlettől vezérelve meghámoztam és a hámozókéssel szeleteket vágtam belőle. Megszárítottam. Isteni, koncentrált íz.

Kb. 2 hete vásároltam bio kókuszchipsszet.




Ezt a kettőt most összeadtam és kávédarálóval megőröltem.
Ez adta a " süti elképzelésem " alapját.
A macaron receptből indultam ki,
csak most kókuszlisztre cseréltem a mandulát.

...Kókuszcsók

Hozzávalók
70 g kókuszliszt
2 db tojásfehérje ( 70 g )
33 g kristálycukor
100 g porcukor
1 ek. kakaó


Az elkészítése hasonlóan történt, mint a macaronnak.
Előkészítettem két tepsit, sütőpapírral fedtem, a sütőt bekapcsoltam 150 fokra, légkeverésre.
A kókuszlisztet, porcukrot, kakaót egy tálba szitáltam és összekevertem.
A tojásfehérjéket felvertem, a kristálycukrot hozzáadva kemény hab lett belőle.
Beleforgattam a kókuszlisztes egyveleget (nem óvtam túlságosan a habot).




Egy nyomózacskóba lapátoltam és kisebb pöttyöket nyomtam a sütőpapírra.
Amikorra befejeztem, a sütő is bemelegedett. Egymás után 11 perc alatt megsütöttem a két tepsivel.
A sütőlapon hagytam kihűlni.




Édes, roppanós, olvadós kókuszíz.
Ilyenre gondoltunk.






4 megjegyzés:

  1. A blogneved után szabadon- "mági"kus csókokat alkottál :) Csók- Vicuska.

    VálaszTörlés
  2. Pont olyan falatka, amit jobb helyeken kávé mellé adnak...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép egyformák a kókuszcsókok,és isteni íze lehet,csak vágyakozom a kókusz után,mert begörcsölök tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sajnálom. Esetleg mandulával, mogyoróval, dióval?

      Törlés