2013. augusztus 30., péntek

Feta sajttal töltött paprika olívaolajban...



...persze lehet olívaolaj nélkül,
de a paprikát feta sajttal töltötten megkóstolni,  bizony érdemes :)
Már aki szereti.
Mi szeretjük. 




Kétféle paprikát töltöttem, Kápiát és kicsi magyar csípőset.




Végre megjelent a piacon  -mert ilyet nem ültettem-  erős, 3-4 cm hosszú max. kb. ujjnyi vastag, 
sárga színű, de később pirosra piruló paprika. (Szombaton megfogom kérdezni a nevét, és idejegyzem.) Nagyon vártam, mert ezt a legjobb tölteni, egyrészt a mérete miatt, másrészt,
mert ha kiszedem a magjait, akkor már élvezhetően csípős.
(Chilit erre nem javaslok, csak a nagyon elszántak próbálkozzanak vele.)
A Kápiából a legapróbbakat válogattam, főleg a Gyermekem részére.
 Bár bevallom ízre talán még finomabb, csak nem csíp.




Feta sajttal töltött paprika

Hozzávalók

apró kápia paprika (7 db)
az említett csípős (17 db)
500 g feta vagy görög "krémfehér" sajt
szükség szerint 2-3 ek tejföl
3-4 duci gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors
olívaolaj

A paprikákat megmostam, a vizet lecsöpögtettem róla.
Egy nagy fazékba 2-3 evőkanál olívaolajat öntöttem és az összes paprikát beleraktam. 
Rátettem a fedőt és nagyon alacsony hőfokon (indukciós 400 Watt) annyi ideig pároltam, 
amíg a paprikák kissé összeestek. Nem kell hogy megsüljön, főleg, hogy megfőjön,
vagy lejöjjön a héja, mind ez nem kell, csakis annyira, hogy kissé megpuhuljon.
A fedőt levettem,  -a tűzről is levettem-   kihűtöttem.
A Feta sajtot villával szétnyomkodtam, a fokhagymákat ráreszeltem, majd krémesre kevertem. 
A Feta nevezetű keményebb, ehhez adtam 3 ek tejfölt. Másik alkalommal a görög "krémfehér"
sajtból készítettem, ez a sajt annyira krémes, hogy ezt nem kellett lazítani.
Kesztyűt húztam és előbb a kápiák, majd az erősek végét egyenesen levágtam
és a magjaikat kikapartam.

A paprikákat egyenként megtöltöttem a sajtkrémmel, majd egy üvegbe rakosgattam.
Végül felöntöttem az üveget extra szűz olívaolajjal.


 


Max. 1 hétig szoktuk tartani, ez idő alatt elfogyasztjuk.
Arra figyelni kell, hogy mindig fedje olívaolaj és az üveg széle is mindig tiszta maradjon.

Pirítóssal, házi friss kenyérrel, hm.


A maradék olajat főzéshez felhasználom.
Ma spagettire kerül :)


...előtérben a kápiák...





16 megjegyzés:

  1. Mi is: tegnap vettem krémfehér sajtot, ma pedig a piacon paprikát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor, sokan egyre gondolunk :) Így készíted?

      Törlés
    2. Így készül majd, a hétvégébe nem fért bele - de jön még hétvége :)

      Törlés
    3. Bizony, és mi töretlen lendülettel alkotunk :)

      Törlés
  2. Nem, de készülök jó ideje!, hátha most majd...:)

    VálaszTörlés
  3. Hú, ilyet én is szoktam! Nagyon szeretjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszter, pont így? vagy teszel hozzá fűszereket?

      Törlés
  4. Nagyon guszta! Pirítóssal mennyei!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látom, sokan szeretjük :)
      Igen, a jó kenyérből nagyon finom a pirítós is :)
      <3

      Törlés
  5. Gyönyörűek!
    És ha már idevetődtem megint (szoktam :)), megkérdezlek: tesóm anyósa felajánlott ma 5-6 kg be nem pirult (tehát zöld) édes fűszerpaprikát - ebből szerinted mit tudnék csinálni télire? Sajnálnám veszni hagyni, de valami hosszabb távú dolgot kéne csinálnom, 1-2 hét alatt tuti nem tudunk ennyit elfogyasztani...
    Előre is köszönöm,
    Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia kedves Ildi!
      Van több ötletem :)
      - Megtudod belőle csinálni a sózott darált paprikát, ha csípősen szeretnétek akkor teszel hozzá 1-2 erőset vagy szerényebb chilit. Ugyanúgy lehet használni, mint a pirosat.
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/09/sozott-daralt-paprika.html
      - Átválogatod, egy része még biztos befog érni, szellős helyen szétterítve legfeljebb megfonnyad, sütni úgyis jó (sült paprikának, de lecsónak is).
      - Ha akarod és van fagyasztód akkor egyszerűen felkarikázod és bezacskózod, lehet adagonként vagy egyben is, könnyen lehet kivenni belőle.
      Elteszed üvegbe zárva, ekkor sütve tudom elképzelni, olyan marinált paprikafélének. Lehet dunsztolva hosszabb időre, vagy csak olívaolajjal felöntve (mint ebben a receptben csak töltetlenül) ekkor hűtőben elég tárolni, de pár héten belül ajánlott elfogyasztani. Az utóbbi akkor áll el, ha mindig lezárja az olaj, nem lóg ki a paprika és maradék sincs az olajon kívül. Így is olajban dunsztolás nélkül is tudsz fagyasztóba tenni.
      Hirtelen ezek jutottak eszembe.
      Ha akarsz konzultálni még, örömmel, akár írj levelet és azt is lehet, hogy küldök tel. számot.

      Törlés
    2. A paprika fajtájàt megtudtad azóta?🙂

      Törlés
    3. Andrea 🌷
      Nem, ennek nem, de azóta megismertem a Jalapeno nevezetű chilit és azt töltöm. Van csípős és édes.

      Törlés