2012. január 28., szombat

Belül mákos tészta, kézzel készült tészta



Ma a Férfiak távolléte miatt, csak az Édesapámnak kellett ebédet adnom.
 Így jelentős időhöz jutottam amit alkotásra fordítottam. Ráadásul ezzel az ebéd egy része is megoldódott. Megvalósítottam egy régebbi elképzelésem.
Két és fél héttel ezelőtt, amikor eldöntöttem, hogy készítek többféle tésztát,
akkor listára került régi és új kreáció.
Régi amit Édesanyámtól tanultam és új amit nem, ami az én elképzelésem.


Mákos tészta, ami belül mákos
vagyis a tésztába belegyúrtam a mákot.
Rögtön két félét készítettem, darált mákkal és egész szemes mákkal.
Így össze tudtam hasonlítani. A végén elárulom mi a tapasztalatom.





Darált mákos tészta
Hozzávalói
400 g liszt
100 g darált mák
3 egész tojás
4 ek. víz
1 ek. olaj

Előkészítettem, felütöttem a tojásokat.
Kimértem és összekevertem a lisztet és a mákot, a közepére egy mélyedést csináltam.
 Ebbe öntöttem a tojást, a vizet és az olajat.
Az ujjaimmal összekevertem a folyékony dolgokat és egyre több szárazanyagot kevertem hozzá.
Végül megdagasztottam a tésztát. Félre tettem.





Szemes mákos tészta 
Hozzávalói
200 g liszt
50 g egész mák
2 db kisebb tojás
2 ek. víz
1 ek. olaj

Az előzőek szerint ebből is elkészítettem a tésztát.





Külön - külön fóliába csomagoltam és hagytam pihenni 2 órát.

Feldaraboltam az összeset és géppel kinyújtottam.
Szétteregettem abroszokra és hagytam szikkadni fél órát.

A darált mákos tésztából 6 cm hosszú 5 mm széles metéltet vágtam.
Az egész mákost 8 cm hosszú 10 mm szélesre metéltem.
Közben vizet forraltam, amibe 1 ek sót tettem.
Egy lábosban megolvasztottam 5 dkg vajat, egy másikban 2 dkg vajat.
A tésztákat külön - külön több adagban megfőztem, átszedtem az olvasztott vajra és megsóztam.

Eredmény, vélemény

Darált mákos: 640 g nyers tésztám lett, nyújtással - vágással együtt 1 óra alatt kész volt.
500 g tésztát 3 adagban főztem meg, egy adagot 5 perc alatt.
Hihetetlenül finom. A házitészta íze gyermekkorom íze, a mák még hozzátett. Puha selymes íz.
Eleve úgy terveztem, hogy csak vajban megforgatom és ki - ki úgy eszi ahogy akarja.
Nekem vajjal teljes élményt nyújtott.
Papa még plusz mákot kapott a tetejére és cukrot. Ő édesen szereti.
Elég válogatós az Öregem, de ez ízlett Neki. Nagyon.






Szemes mákos: 328 g nyers tésztám lett, 20 perc alatt készen volt. ( Egyik esetben sem számoltam az időbe, a gyúrást. ) Csak kóstolót főztem belőle, a főzési ideje hosszabb 7 perc.
Ha nagyobb adagot teszünk a vízbe, ami ugye jobban lehűti akkor lehet 10 perc is.
Ezt a variációt valamilyen szósszal fogom majd készíteni.
A mák szemek roppanósak. Nagyon izgalmas.





Ha időm engedi darált mákosat rendszeresen fogok készíteni, a szemes mákosat, alkalomszerűen.
Nagyon jó érzés volt belemerülni a készítésébe.
Vannak még a listán ötletek, szép lassan megvalósítom őket.




A végén, megérkezett a Segítőtársam :)
(Tudom sokpettyes, de én az életet tisztelem <3 )




4 megjegyzés:

  1. Csudajó, és a fotók is megint lenyűgöztek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, érdemes megcsinálni, mert nagyon finom. Én csak vajjal, pici sóval ettem, teljes élmény ( darált mákos )!

      Törlés
  2. Mágis Teremtés, ez természetes és Isteni!

    Költő lelked szárnyra kelt, ihletet adván sokaknak újfent, kik megérzik a SZER szavát.


    A katicás hozzáállásodat külön köszönöm, a világ s magam nevében!
    Áldás Rád!

    VálaszTörlés