2012. január 25., szerda

Fokhagymakrémleves




Még, több kilónyi fokhagymánk van abból, amit egy kedves ismerősünk rokonai termeltek.
Igaz még messze az új, mégis ilyenkor bőkezűbben használom fel.




Fokhagymakrémleves kéksajtos pirított kiflikockával


Hozzávalók
6 db nagyobb fej fokhagyma
1 db öklömnyi burgonya
tengerisó
frissen őrölt bors
frissen reszelt szerecsendió
3 dkg vaj
1 dl tejszín
1 l víz
pirított kiflikocka ( lásd alul )





A fokhagymát egy zacskóba tettem, ráfektettem a konyhapultra és
néhányszor rányomtam az öklömmel.
A nyomástól gerezdjeikre estek és könnyen kibújtak a héjukból.
A burgonyát meghámoztam és a tökgyalun legyalultam.
A fazékban, megolvasztottam a vajat, rátettem a fokhagymagerezdeket és a gyalult burgonyát.
( A krumplit azért gyalultam, mert így gyorsan megfő és a fokhagyma sem fő szét. )
Nagylángon 3 percig pirítottam. Sóztam, borsoztam és rászórtam a szerecsendiót.
Kevertem  rajta egyet-kettőt és felöntöttem a vízzel. Megfőztem. ( 10 perc ) 
Ráöntöttem a tejszínt és botmixerrel krémesre turmixoltam. Visszatettem a tűzre és még egyszer felforraltam.





Pirított kiflikockák

Hozzávalók
3 db szikkadt kifli
3 dkg kéksajt
3 dkg vaj

A kifliket felkockáztam.
 Serpenyőben megforrósítottam a vajat és beleolvasztottam a kéksajtot.
Egyszerre rádobtam a kiflikockákat megforgatom a kéksajtos vajban és aranybarnára pirítottam.
Langyosra hűtöttem.





A levest tálkákba mertem, őröltem rá egy pici borsot és pirult morzsát szórtam rá.
A roppanós croutont mindenki maga adagolta a forró levesbe ( és magába... :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése