2012. január 31., kedd

Foszlós kifli



A joghurtos kifli nagyon tetszett a családomnak, újra kiflit, fehér kiflit kértek. Legyen meg a kívánságuk,
az  én kívánságom pedig az volt, hogy rendben fehér, de nem ugyanolyan. Szabad kezet kaptam...
Vajasat szerettem volna, de rátaláltam erre és ezt választottam kiindulásnak.
Az érdekessége az, hogy ugyanúgy le kell " forrázni ", mint a bageleket.

Foszlós kifli / forrázott

Hozzávalók
500 g rétesliszt
100 g finomliszt
20 g friss élesztő
1 tk tengerisó
1 mk méz
1 dl olaj
1 dl tej
2 dl víz

A hideg hozzávalókból tésztát készítettem: a géppel összekevertettem, a munkalapon alaposan megdagasztottam. Fóliával letakartam, fél órát pihentettem, majd átgyúrtam és újabb 2 órát kelni hagytam.
Az idő letelte után 11 db-ra vágtam.
 Egyenként " gombócokat " formáztam belőlük, pont mintha zsömlét készítettem volna.





Újra letakartam és fél órát pihent. 
Ez a pihenés arra volt jó, hogy könnyebben ki tudtam nyújtani.





Egyenként, a gombócot lenyomtam az ujjaimmal és ovális lapokká nyújtottam. 





A szélesebb részénél fogva feltekertem, picit kifli alakra hajtottam.




Ráraktam az sütőpapíros tepsire és betettem a hideg sütőbe.
Igaz hideg a sütő, de ott biztosan egyenletes a hőmérséklet és letakarni sem kell.
A sütőbe vizet spricceltem, hogy párát biztosítsak.
Elmentem a Gyermekért az iskolába. Egy óra telt el még hazaérkeztünk.
Egy fazékba kb. 1,5 l vizet tettem és 1 ek cukrot. Felforraltam.
 A kifliket tepsistől kivettem a sütőből és a sütőt bekapcsoltam 220 fokra.
A kifliket pedig egyenként a forrásban lévő vízbe mártottam kb. 30 mp-ig.
A lapáttal amivel beemeltem, lenyomtam a víz alá.




Visszaraktam a tepsire.



Tepsinként 13 perc alatt sültek meg.







Könnyű, foszlós szerkezetű, ropogós héjú kiflik.




4 megjegyzés:

  1. Ági, de érdekes ez a békebeli vízbe merítős kifli recept! A sós perecet kell sütés előtt szintén vízbe mártani, bár nem tudom, milyen pluszt ad igazán... de mindegy is, látványra mindenképpen jót tesz vele :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, örültem neki. Csináltam már máskor bagelt így, a tecnika nekem sem volt ismeretlen. Viszont kipróbáltam teljesőrlésű és magos tésztával úgy is nagyon jó. ( ma felteszem )Én is gondolkodtam mi is a plusz, azt terveztem, hogy az egyik tepsivel így sütöm, a másikkal ennélkül, végül legyőzött az idő. Perecet viszont még nem sütöttem, nálad van ilyen recept?

      Törlés
  2. Kétfélét sütve biztosan rá lehet jönni a különbségre! Nincs a blogomon perec, azt anyukám szokta sütni az unokáinak, én nem, mert a párom nem kedveli a kemény, ropogós rágcsákat :)

    VálaszTörlés
  3. Hát igen, perec nálunk sem menő.

    VálaszTörlés