2012. január 21., szombat

Macaron




Ami nem lett tökéletes kinézetre.
A íze?  Ez most ízlett, Mindenkinek...





Sütöttem már többször az elmúlt egy - két évben, szép is volt, jó is volt,
de bevallom engem nem hengerelt le.
Nem vagyok nagy süti, csoki rajongó, de azért van pár édesség amit szeretek.
A macaron nem tartozik ezek közé.
A közeljövőben szeretnék valakit megajándékozni eme édességgel,
 ezért próbáltam ki ezt a receptet.
A recept működik, nagyon könnyű volt vele dolgozni, semmi faxni.
Amiért a végeredmény mégsem tökéletes kinézetre, hát a hiba bennem van...
Persze foghatnám arra, hogy amikor eljött az ideje a sütésnek, pont, váratlanul,
kávéra érkezett a férjem.
Neki meg ugye nem akartam nemet mondani.
Várt a süti és szerintem túl száradt.
No de sebaj, most hogy írom ( 1 nap múlva ) már csak néhány darab van belőle.






Macaron

Hozzávalók
125 g héjától megtisztított mandula
250 g porcukor
125 g tojásfehérje
75 g kristálycukor
5 mokkáskanál zöld mandula aroma
10 szem pisztácia

Krém hozzávalói
150 g 72 % csoki
100 ml tejszín
30 g vaj

Minden szükséges eszközt előkészítettem, a két sütőlapra szilikonos sütőpapírt tettem,
 a sütőpapír alá egy régebben megrajzolt szamárvezetőt
( ahová a sütikorongokat nyomom )
A tisztított, szeletelt mandulához hozzámértem a porcukrot és két adagban,
a késes robotgéppel megdaráltam.
Fogtam egy szitát és az egészet átszitáltam egy tálba.
 Ami fenn maradt a szitán ( fennakadt a rostán ) azt beleraktam a kávédarálóba és
megnyomtam a gombot, hogy 1 perc alatt elbánjon vele.
Így is tett. Tehát elő volt készítve a mandulaliszt - porcukor keverék.
Következett a tojásfehérje, amit pontosan kimértem, a habverővel elkezdtem felverni,
útközben hozzáadtam a 75 gr kristálycukrot és a kettőt együtt vertem tovább,
 végén hozzáadtam a zöld mandula aromát.
Fogtam egy édességre specializált fakanalat és óvatosan a habba forgattam
 a cukor - mandula keverékét.
Az egész masszát egy lezárható zacskóba töltöttem, aminek a sarkát levágtam.
A  sütőpapírra nagyobb pöttyöket nyomtam.
Sajna nem lettek egyformák, még gyakorolnom kell.
Egyik - másik tetejére néhány morzsa pisztáciát szórtam.




Hagytam szikkadni őket, 25 perc múlva bekapcsoltam a sütőt 160 fokra ( alsó - felső sütés ),
ekkor érkezett a férjem kávézni, a figyelmem így rá terelődött,
korongocskák pedig túl szikkadtak.
 Bizony majdnem egy óra múlva lettek készen. Sebaj!

Elkészítettem a ganache-t.
A tejszínt megmelegítettem és elkevertem benne a csokit és a vajat.
Hagytam kihűlni.
A kész korongokat a csokikrémmel összeragasztottam.






Amiért most nekem is ízlett:
kislánykoromban kétféle aromát lehetett kapni piros vérnarancsot és zöld mandulát.
Amikor Édesanyám használt ilyen aromát, imádtam " összekenni " magam vele,
de valamiért legalább így szerettem a zöld mandula aroma illatát és ízét.
Legközelebb még többet teszek bele.
Lehet, hogy egyszer megszeretem a macaront?
Vagy csak a zöldet?
A mandulaaromás zöldet...





S amiért ez a Hóvirágról készült kép itt szerepel:
emiatt lett zöld a macaron, igaz halovány, de zöld.
Ez a kép ihletett.







2 megjegyzés:

  1. Ez is gyonyoru, eloszor aszt hittem hogy feher majd utana lattam hogy halvanyan zold!
    Csoda szepek a macaronok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édes Mandala, ezt Te mondod? bár ha Te mondod, akkor el kellene hinnem hisz Te a macaronok Nagyasszonya vagy.
      Köszönöm:)

      Törlés