2012. január 18., szerda

Tejszínes sajtos cékla



A férjem nem régen Lengyelországban töltött pár napot. Mesélte, hogy szívesen részesítette előnybe a céklás fogásokat ( persze recepttel nem szolgált... ). Azt mondta, rájött, mennyire szereti a céklát.
Na gondoltam rajtam ne múljon, van még a kertben és ha elfogy akkor is lehet még kapni...


Cékla, tejszínnel és sok - sok sajttal sütőben sütve


Hozzávalók
1 kg cékla
2,5 dl tejszín
3 egész tojás
25 dkg ementáli sajt reszelve
3 dkg vaj
fűszerek: tengerisó, bors, szerecsendió

A céklát megtisztítottam, felszeleteltem. Bekapcsoltam a sütőt 200 fokra. A tojásokat villával összekevertem és  hozzáadtam a tejszínt és a fűszereket. Egy tálat kikentem vajjal. Beleraktam a fele céklát,  ráöntöttem a tejszínes tojás felét és megszórtam a reszelt sajt felével.
Következett mindennek a másik fele: cékla, tejszínes tojás, reszelt sajt.
A maradék vajat rámorzsoltam a tetejére. A sütőben addig sütöttem még rápirult a sajt.
A cékla picit roppanós maradt, mi így szeretjük. Ha valaki nem, akkor párolja meg előbb.




2 megjegyzés: