2012. január 14., szombat

Rakott tészta, azaz Lasagne ( húsmentes ) kézzel készült tésztából




Egyszerűen mondhatnám, hogy Lasagnét készítettem, de csak elvileg, mert gyakorlatilag nem teljesen autentikus hozzávalókkal készült, nem is hússal. A technikai kivitelezés stimmel.
Szóval, hogy ez az, vagy sem, döntsék el a hozzáértők....


Lasagnéhoz hasonló rakott tészta 

padlizsánnal-cukkinivel, paradicsommártással és besamellel, kézzel készült tésztából


Egy biztos ne arra a napra tervezzük az elkészítését, amikor gyorsan akarunk ebédet tenni az asztalra....
Az összköltsége ( nem számoltam a paradicsomlét - én termeltem és én zártam üvegbe -
 nem számoltam a fűszereket, az energia költségét ) 2000 ft. / 4 főnek bőséges ebéd.

Saját kézzel,  durumliszből készült a tészta ( belejöttem! ), igaz most volt segítségem, a Fiam.
Az elkészítése alig vesz több időt igénybe, mint amikor a bolt polcán megkeressük a kész tésztát, átböngésszük mit tartalmaz stb. illetve elővesszük a kamra polcáról.
Plusz idő és pénz, hogyha kész száraztésztát használok akkor azt külön megkenem tejszínnel.
Ezzel szemben az összegyúrás 5 perc (tudom a lisztet is elő kell venni ), nyújtás 5 perc.
Az árbeli különbség?
A lisztet bioboltban 245 ft-ért vettem (én is meglepődtem) és a felét használtam fel a kész tésztának,
a másik felét megszárítom, tehát 122 ft.


Tészta hozzávalói
1 kg durumliszt
6 dl langyos víz
2 tk. tengerisó

A fentiekből rugalmas tésztát gyúrtam és hagytam 2 órán át pihenni,
ez idő alatt minden mást elkészítettünk, ami a rakottashoz szükséges.
( Dupla mennyiségű tésztát készítettünk, most csak a felét használtuk fel. )



...kinyújtott, nyers tésztalap...

*

Paradicsommártás hozzávalói




1 l házi paradicsomlé
3 ek olívaolaj
fűszerek ízlés szerint: só, bors, oregánó, friss kakukkfű, chilipehely
A paradicsomlét a fűszerekkel sűrűre főztem ( nehezen folyt le a fakanálról, lásd kép).





*

Besamel hozzávalói

10 dkg vaj
10 dkg finomliszt
1 l tej

Megolvasztottam a vajat, belekevertem a lisztet és " fehéredésig " pirítottam ( tehát fehér,
 véletlenül sem sötétebb! ), ekkor felöntöttem a tejjel ( én nem szoktam külön felforralni a tejet ).
 Elkevertem és kevergetve sűrűre főztem.


*

Hozzávalók még:

Padlizsán és cukkini
1 kicsi padlizsán ( 12 cm )
2 kicsi cukkini ( 2 x 12 cm )

A padlizsánt és cukkinit megmostam, feldaraboltam, sóztam, 
borsoztam és 4 ek olívaolajon picit megpirítottam, nem puhára!
Összeforgattam a paradicsommártással.



...Pirítás előtt és után...


Előkészítettem még 20 dkg Parmezánt, amit szálasra reszeltem.




*


Amikor minden előkészülettel kész voltunk és a tálat is elkészítettük ( 22 x 27 x 9 cm ), 
a sütőt 200 fokra bekapcsoltam. Kezdődhetett a rétegezés.

A tál aljára 1 réteg paradicsomos zöldség került, további rétegek:
tészta
besamel
sajt
paradicsomos zöldség
tészta
besamel
tészta
besamel
sajt
paradicsomos zöldség
tészta
besamel
sajt





Ez a kép a rétegezés közben készült


...sütés előtt és után...

A 200 fokon addig sütöttem, amíg a tetején a sajt megpirult, 23 perc.


..."partifalat"...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése