2012. január 24., kedd

Meleg céklasaláta



Kiszedtem ma, az utolsó céklákat a földből.
Egy egyszerű céklasalátát terveztem, amaránttal.





Ezt készítettem:

Fokhagymás, citromos, sült céklasaláta






Hozzávalók
Kb. 1 kg cékla
1 nagy fej fokhagyma
3 dkg vaj
3 ek. olaj
1 citrom reszelt héja
1 ek. a citrom levéből
tengerisó
frissen őrölt bors
1 dl víz

A céklát megtisztítottam és kb. 1 x 1 cm kockákra vágtam.
A fokhagymát fejestől, beletettem egy zacskóba, ráfektettem a konyhapultra és néhányszor rányomtam a tenyeremmel. Gerezdjeire esett és a nyomástól egyszerűen kibújt a héjából ( bőréből ). Hasábokra vágtam.
Serpenyőbe raktam a vajat és olajat, megvártam még elolvadt a hőtől a vaj, rádobtam a fokhagymát és a céklát. Együtt a kettőt, összeforgatva picit, megpirítottam  ( 3 perc ), sóztam, borsoztam, majd ráöntöttem a vizet, rátettem a fedőt és megpároltam ( 10 perc ). Levettem a fedőt és hagytam, hogy a maradék lé elpárologjon, 3 - 4 evőkanálnyi kivételével. Néhányszor megkevertem.
Elzártam a tüzet alatta, rácsorgattam a citromlét és ráreszeltem a citrom héját.
Melegen tálaltam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése