2012. január 17., kedd

Paradicsomleves bazsalikom-pistouval




Hideg napon, forró leves.




Paradicsomleves bazsalikom-pistouval és parmezánnal

Hozzávalók
1 l paradicsomlé ( sűrű, házi )
fűszerek: tengerisó, bors, chili, őrölt paprika
3 ek. olívaolaj
Bazsalikom-pistou (kész a hűtőből)
parmezán
víz


A 3 ek. olajat melegítettem és rászórtam a fűszereket a pistou kivételével.
Amikor felforrósodott ( de nem pirult ) ráöntöttem a paradicsomlét és még 1 l vizet.
Összeforraltam.
Hagytam, hogy kellően összeérjenek az ízek, kb. 15 perc alatt kész is volt.
Parmezán forgáccsal tálaltam és ízlés szerint pistou-t csöpögtettünk bele.





Bazsalikom-pistou

 Az olasz pesto, francia változata (lehet, hogy megköveznek) annyi a különbség,
hogy még az olasz változatnál tesznek bele fenyőmagot, a francia változatban nincs.
Azaz: friss bazsalikom, fokhagymával, tengerisóval, borssal összetörve olívaolajban,
majd parmezán.
Ezt a pistou-t vagyis bazsalikomkrémet még az ősszel tettem el,
hogy megmentsem a bazsalikomot az hidegtől.
Akkor a bazsalikom leveleit és virágját összeturmixoltam, fokhagymával, sóval és borssal.
Üvegbe raktam és még a tetejére öntöttem plusz olívaolajat.
A hűtőben tárolom.
Tapasztalatom szerint így őrzi meg legjobban az aromáját a bazsalikom.



2 megjegyzés:

  1. Mágikám pesto/pistou télire való befőzésével kísérleteztél-e? Meddig állt el a hűtőben a nem tartósított pistou szószod?
    A lányom sok pestot használ Bp-en. Pici üvegecskével hatalmas pénzekért vásárol és nekem most tele van a kertem zöldfélével és van dió is. Köszönöm előre is.

    M. Nógrád Megyéből

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves M. :)
      Pistou-t szoktam eltenni (igen télire is), majd amikor felhasználom, akkor még adok hozzá amit szeretnék, pl. a diót, sajtot, parmezánt, stb.
      Amennyiben a szósz tetejét lezárja az olaj (tökéletesen fedi a növényi részt), akkor a hűtőben minőség romlás nélkül eláll felhasználásig, akár tavaszig.
      Amennyiben biztosra akarsz menni (zéró kockázat :) akkor a következőt javaslom: üvegbe zárva, -olajjal "lezárva" majd légmentesen a kupakkal- tedd a fagyasztóba. Én legalábbis így csinálom, most is van medvehagyma, bazsalikom és petrezselyem. Pici üvegekbe teszem (bébiételes), amit felbontás után egyszerre vagy pár napon belül elfogyasztunk.
      (Lehetne hőkezelve is eltenni, de ízben az nem az igazi...)
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés