2012. január 31., kedd

Rizs desszert, darabos eperdzsemmel




Újabb " üveges " desszert, könnyű, krémes, nem édes de igen zamatos.
Szeretem kis üvegecskékbe rakni, a hasonló desszerteket.
Van tetejük, egyszerűen lezárhatók és ha kell szállíthatók. Pl. iskolába, munkába.
Na és nekem, tetszenek is.


Tejszínes rizs, házi eperdzsemmel

    Tejberizs hozzávalói
2 csésze rizs ( desszertnek való )
2 csésze víz
2 csésze tej
csipet tengerisó
50 g vaníliás kristálycukor ( házilag készített )
1 db csillagánizs
1 db fahéjrúd
10 db szegfűszeg
1 db vaníliásrúd (aminek a magjait már felhasználtam máskor, máshoz)
30 g vaj




A rizst a vízben, a fűszerekkel odatettem főni.
Amikor már magába szívta a vizet, hozzáöntöttem a tejet és a cukrot és tovább főztem,
amíg megpuhult. Elzártam a tüzet. Rátettem a vajat, megkevertem és hagytam,
hogy fedő alatt " kipattogjanak " a rizsszemek. Kihűtöttem.




Desszert hozzávalói
2,5 dl tejszín
3 dl dzsem, most eperdzsem




A hideg tejszínt felvertem habnak, majd lejjebb kapcsoltam a gépet
és fokozatosan hozzáadtam a kihűlt rizst. Nagyon lassan összekevertem.

Üvegekbe rendeztem.
A tejszínes rizs tetejére kanalaztam a dzsemet, majd egy kanál rizs következett.
Díszítésnek a dzsemből előhalászott eperszemet tettem.






4 megjegyzés:

  1. Fantasztikus fotók, hasonló desszertet szoktam készíteni, bár ennyi fűszert nem tettem bele, de szeretjük. Látványos az üvegben rétegezni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Szeretem, mert nagyon egyszerű és sok a variálási lehetőség.

      Törlés
  2. Sziasztok még el tudom képzelni egy kis tehén turóval is, vagy csokiöntettel.Hmmmm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Annamaria !
      Igen biztos csokiöntettel is nagyon finom. Köszönöm a tippet.
      Szép napot :)

      Törlés