2012. október 22., hétfő

Svéd almás...

 
...Stahl magazin őszi számából...
 
Ma felkockáztam néhány kiló almát, hogy kihasználva a napfényes napot, az almakockákat elkezdjem aszalni
 a karácsonyi teakeverékhez.
Immár hagyománnyá vált, hogy minden évben a Barátaimat saját összeállítású
"karácsonyi" teakeverékkel lepem meg:)
 

 
 
Miközben készítettem arra gondoltam, ha már úgyis almával foglalkozom, miért is ne
süthetnék valami illatos almás süteményt.
Eszembe jutott, hogy a fent nevezett magazinban láttam egy svéd almás kocka nevezetűt.
Nem egy spórolós recept, de tekintettel, hogy a sajtkrémhez akciósan jutottam, így már belefért a költségvetésbe:)
 

Svéd almás sütemény


 
 
Hozzávalók
18x28-as tepsiben sütöttem
 
Tészta
400 gr finomliszt
2 tk sütőpor (foszfátmentes)
1/2 mk tengerisó
250 gr puha vaj
250 gr natur krémsajt (Philadelphia)
200 gr cukor (eredeti recept szerint 30 dkg)
1 citrom reszelt héja
1/2 vaníliarúd magjai (eredeti recept szerint 1 rúd)
6 db tojás
1/2 dl rum
--------------
1 kg alma
a citrom leve
-----------
4 ek cukor
1 tk "mézes" fűszerkeverék (az eredeti recept szerint fahéj és kardamom)
 
Az almákat megtisztítottam, magházukat kivájtam, felszeleteltem, meglocsoltam a citrom levével.
A tepsibe sütőpapírt terítettem. A sütőt bekapcsoltam 175 fokra.
A cukrot összekevertem a fűszerkeverékkel.
A lisztet, sütőpor és sót szintén.
A robotgép segítségével a puha vajat kikevertem a krémsajttal, a vanília magjaival és a cukorral. Amikor egynemű volt, egyenként hozzáadtam a tojásokat, majd a lisztes keveréket, végül a rumot.
A tészta felét a tepsibe simítottam és rárakosgattam a szeletelt alma felét, majd megszórtam a fűszeres cukor felével.
Következett a tészta második fele, az alma második fele és a fűszeres cukor a tetejére.
 
 
...alma a közepén, alma a tetején:)
 
A forró sütőbe toltam és én 60 percig sütöttem (az eredeti leírás szerint 70 perc a sütési idő).


 
 
 
 

 

14 megjegyzés:

  1. Istenien néz ki! Biztos az íze is a külsővel harmonizált.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Katalin, ily mesés (vagy mesésebb) napot kívánok Néked!

      Látod kétszer is:))))

      Törlés
  3. Biztos, hogy elképesztően finom. Nekem ez már túl kalóriadús, az meg önkínzás lenne, ha elkészíteném a családnak én meg nézhetném, így csak virtuálisan lakom jól a tiedből :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk sem lesz újra:) de még a 2/3-a mosolyog a kamrában, tehát van miből lakmároznod:)
      Örömteli napot Nektek:)

      Törlés
  4. Katalin, ily mesés (vagy mesésebb) napot kívánok Néked!

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Márta kedves,
      most összevágtam 1cm-nél kisebb kockákra, ráterítettem sütőpapírra (alá tepsi:) és kitettem a Napra. Egész jól megszikkadt. Az este rásegítettem a sütőben úgy, hogy 60 fokra kapcsoltam a sütőt (ventillátor) és egy fahéjrúddal kitámasztottam az ajtót. Ma újra Napozik és így szépen, amíg jónak nem látom. Akkor majd üvegbe zárom.
      A kocka a tea miatt van, de lehet így aszalni szeletben is, úgy gyorsabb.
      (Figyelmet igényel és gondoskodást, de mi nem:)
      Alma illatú napot Nektek:)

      Törlés
  6. Finom lehet a sütid, nagyon jól néz ki! A fahéjat és a kardamont különösen kedveljük, isteni illat, íz sütikbe. Azon agyalok, hogy lehetne ezt olcsóbban összehozni? :-)
    Gyönyörűek az almáid is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni szia!
      Nem az enyém hanem Stahl Asszony-é:)
      Tekintettel, hogy olcsón jutottam ehhez a krémsajthoz, (de nem ették meg magában:) ezt készítettem vele. Van ötletem, hogy lehet olcsóbban:)
      Pl. házi krémsajt:)
      Az alma a miénk, sajnos az idén kevés (csak egy kicsi kosárkányi) termett, de ezért is igazán hálás vagyok:)
      Ölellek, szép napot:)

      Törlés