2012. október 30., kedd

Kókuszos szappan




...ahol a hangsúly a kókuszon van, meg a Barátságon:-)
11. szappan tizenegy "Barátnak".





Ezt a szappant 40 napja készítettem "Barátoknak".
Kicsi tapasztalattal, nagy lelkesedéssel, érzelmileg túlfűtve álltam neki.
Egy célom volt, hogy kényeztető, kellemes, selymes szappant állítsak össze.
Először egy csomag kókuszreszeléket leforráztam 1 liter vízzel,
összetörettem a botmixerrel, minél jobban kitudjon oldódni.
 Hagytam fél órát állni, majd leszűrtem, alaposan kinyomkodtam a reszeléket.
Újra hagytam megnyugodni negyedórát, majd a vajból 1 tk-nyit leszedtem,
ezt félretettem, a többiből pedig kimértem a szappan folyadékalapját.
Így a folyadék előkészítésével meg is voltam.
A tégelyt beleállítottam hideg vízbe.
A kedvenc szappankészítő lábosomban összemelegítettem az olívaolajat a vajakkal.
Egy tálkába kimértem mandulaolajat, makadámiaolajat, sheavajat, méhviaszt és
a kókusztejről leszedett 1 teáskanál kókuszvajat is hozzátettem.
Kimértem a lúgot.
A biztonsági szabályokat betartva, a lúgot feloldottam, majd elegyítettem az olajakkal.
Botmixerrel megdolgoztam, majd amikor kialakult a szalagfázis, hozzáadtam,
a kényeztető finomságokat.
Az előre elkészített szilikonformába öntöttem a készülő szappant,
tetejére kevés kókuszreszeléket hintettem.
24 óra elteltével, nagy izgalommal, a szappant felszeleteltem.






40 napig hagytam érni, mire úgy döntöttem kész.
Igaz én már 1 hete próbálgatom...nekem tetszik...bár azt is tudom,
hogy minden szappannal több a gyakorlatom több a tapasztalatom,
ma már letisztultabb kinézetű szappanokat készítek.
De tartalmilag ez a szappan rendben van és rendben van minőségileg is.





Kókusz szappan

Összetevők:
Elszappanosított olívaolaj, kókuszvaj, pálmavaj.
 Kókusztej (a készítéséhez tisztított vizet használtam).
 Elszappanosított mandulaolaj, makadámiaolaj, sheavaj.
Termelői méhviasz, kókuszreszelék.
--------------------------------------
Minden szappan és szer használata (úgy külsőleg, mint belsőleg)
fokozott figyelmet igényel, tájékozódjunk több forrásból, végezzünk bőrpróbát,
hogy kizárjuk egyéni túlérzékenységünket.





Nagyon izgatott vagyok Barátaim :)




12 megjegyzés:

  1. Az ember legszívesebben megenné!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...hát kipróbálhatod milyen ízű:-)

      Törlés
    2. Egyszer egy nagyáruház drogériája előtt apró kis szappanmintákat osztogattak kipróbálásra. Azt sem tudtam hol vagyok, tehát nem vettem észre, hogy drogéria előtt vagyok.Azért az már valamit sejtetett volna a mintadarabok lényegét illetően, ha körülnézek. :-)
      Olyan volt mint egy keményebb a bordó zselés cukor a szappan. Majdnem bekaptam, úgy szóltak lám az osztogatók, hogy szappan ám az, nehogy már befaljam...:-)
      Még időben volt!

      Törlés
  2. ez is gyönyörű(én nagyon szeretem a rusztikusabb külsőt),és valószínű az illata is harapnivaló:)
    csuda,hogy mennyi ötleted van! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rengeteg ötletem van, párat már megvalósítottam.
      Az illata diszkrét, örülök, hogy szereted a rusztikus külsőt:)

      Törlés
  3. Hát szívesen mosakodnék vele!!!!!
    Elképesztő ügyes vagy!!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Mind nagyon szuper, de különösen ez a kókuszos:)

    VálaszTörlés
  5. Húúú....ügyi vagy! Pontosabban Évánál olvasva már tudom is, hogy jó kis szappant készítettél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm:)
      Szép hétvégét!

      Törlés