2012. október 9., kedd

Diós zöldbabsaláta. A dióbélről.

 
Szombaton együtt mentünk A. Barátnőmmel a piacra. Együtt vásároltunk szigorúan a "konyhára" és  együtt is jöttünk haza. Bőven volt időnk beszélgetni, no jó arra nem:) de arra igen, hogy néhány ötletet cseréljünk
"a milyen finomságot készítsünk a családnak" témában:)
Akkor osztotta meg velem ezt az ínyencséget.
 
 
 
 
Szeretem a zöldbabot, van is néhány korábban feltett recept,
pl. a Francia zöldbab mustáros olajjal és a Szezámmagos zöldbab.
 Viszont zöldbabot nem terveztem hétvégére. 
DE amikor kimondta a varázsszót "pirított dió" rögtön vettem zöldbabot:)
Igen a piacokon még található friss zsenge zöldbab, ha nem is hegyekben tornyosul mint nyáron, a Nénikék kosarában érdemes belenézni.
 
 
Zöldbabsaláta pirított dióval és kéksajttal
 
 
 
 
 
Hozzávalók
 
zöldbab
fokhagyma
vaj
tengerisó
frissen őrölt bors
víz
-------------
dió pirítva
-------------
kéksajt (Castello)
 
A babot tisztítottam és feldaraboltam. Vajat felforrósítottam, beledobtam a hasábokra vágott tisztított fokhagymát és a sercenés után a zöldbabot is utána. Közel puhára, kellemesen roppanósra sütöttem pároltam.
Ehhez időnként egy-egy kevés vizet löttyintettem rá.
Amikorra kész lett, addigra a víz is elpárolgott.
A diót közben megtisztítottam és amíg a bab hűlt, meg is pirítottam. ( Nagyon alacsony hőfokon, folyamatos felügyelet alatt, időnként rázogatva, mert igen könnyen megég:)
A fokhagymás vajas zöldbabot tálkákra pakoltam, megszórtam a pirított dióval,
majd rámorzsoltam a kéksajtot.
 
 
--------------------
 
 
Dió
 
 
a Dió útja....

 
 
Ősz van.
 A dió egész évben nagy kincs, de szerencsére majdnem minden családban van diófa.
Érdemes napi rendszerességgel az asztalra tenni, illetve enni belőle, hisz nem csak a dió levele értékes gyógynövény, hanem a dióbél is.
Tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal: pl. A-, B1-, B2-, C-, E-vitamin, Kálium, Foszfor, Kalcium, Nátrium, Magnézium, Vas, Antioxidánsok tárháza. Magas a telítetlen zsírsav tartalma.
Állítólag már napi 5 deka dióbél fogyasztása hatékony védelmet nyújt a szív-, és érbetegségekkel szemben:)
 
Dr. Oláh Andor orvos-természetgyógyász könyvében (Reformkonyha) van egy nagyon érdekes kördiagram, amely azt mutatja, hogy 100 gr gyümölcs/zöldség, pl. dió, hány százalékban fedezi adott vitamin szükségletünket. Meglepő: már  napi 10 dkg dió fedezi a C-vitamin szükségletét egy közepes vitaminigényű embernek. 50 %-ban az E-vitamin igényt, 44-40 %-ban a B1-, B2- vitamin igényét a szervezetnek.
Azt hiszem igen elgondolkodtató ez az adat!  azt is vegyük hozzá, hogy szerencsére a dió még természetes védelmet élvez (az ember még nem akarja kezelni:), magas rezgésű, itt terem nekünk, (nem utazik sok-sok kilométert kitudja honnan, milyen körülmények között), az ára még a legkedvezőbb a csonthéjasok között.
Ó és hihetetlen benne az élni akarás! úton-útfélén találunk kicsi diómagoncokat:)))
A "természeterő"ezzel is azt üzeni, hogy bizony igen fontos kellene hogy legyen táplálkozásunkban, ez a kemény vagy vékonyabb burokba zárt, mellesleg az agyra emlékeztető igen finom csonthéjas csemege:)))
 
Ősprincipiumok közül a Szaturnuszhoz tartozik.
 
Figyeljük meg a szabadon (vadon) élő állatainkat, madarainkat: pl. mókusok, szajkó (Mátyásmadár:), előszeretettel dézsmálják a diót, de a varjú úgyszintén:)
Az énekesmadarakat meg mi magunk etetjük e értékes olajosmaggal.
 
 
...csak én látom, vagy tényleg? :)
 
--------------------------
 
Jó étvágyat:)))
 

.....a dió célja vagy vége :)
 
 
 

14 megjegyzés:

  1. Ma én is megcsinálom! Pont most szedtük le a finom zsenge zöldbabot, dió van bőven, csak egy kis sajt hiányzik hozzá. másféle sajttal is fini?
    A diód fantasztikus. szinte kínálja magát! :)
    Ölellek!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem más fajta sajttal is finom (feta, gomolya morzsolva) a keményebb sajtot ráreszelném:)
      (most megyek szappanozni, majd ebédet készíteni:)))
      Én is ölellek!!!

      Törlés
  2. Tudod miért szeretek ide járni...?
    Mert nem csak éhesebb hanem nyugodtabb, kedvesebb és okosabb leszek!
    Nagyon jó a recept és az összeállítás ismét!
    :)))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindegy, hogy itt találkozunk vagy Nálad, mindig könnyes lesz a szemem a meghatottságtól:)
      Nem csak csodálatos tortákat alkotsz, hanem a szavakkal is remekül bánsz:)
      Köszönöm.

      Törlés
  3. Olyan csodás a recept, meg úgy minden! Nagyon megkivántam:)) Mági válaszóltam az blogomon a zakuszkánál,itt meg egyszer nem irom le! puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is válaszoltam Nekde:)
      Köszönöm kedves szavaid:)

      Törlés
  4. Nagyon csábító, körülnézek van-e hozzá mindenem!

    VálaszTörlés
  5. Azt tudtam, hogy a dió nagyon egészséges, de nem tudtam, hogy ennyi mindent tartalmaz. Okosabb leszek mindig Nálad:-)
    Jópofa a szív alakú mosolygó dió is, mintha azt mondaná, hogy na látod?:-)
    Napfényes napod Neked!<3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, annyira kedves vagy, igen jól esnek szavaid. Ölellek:)

      Törlés
  6. tegnap egész este azt a papíromat kerestem, ami a növényeket aszerint ossza fel, melyik növény melyik szervre hasonlít, ezáltal mire hat a szervezetben. pl. körte és padlizsán az anyaméhre és ott is fejti ki jótékony hatását, a dió pedig az agytekervényekre hasonlít és hat. :) Szóval jó volt a megérzésed, csak pontosan nem tudtam idézni, mert a papírt nem lelem...sorry

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...de édes vagy, tényleg én is emlékszem valamire:)
      Köszönöm:)

      Törlés
  7. bár már vége a zöldbabszezonnak azért remélem fagyasztottból is jó lesz. Egy hete kaptam 2 kg friss diót és épp most határoztam el, hogy kicsit leállok az édességekkel. Ez egy jó alternatíva, hogy mire használhatom a diót. Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia "Regi", szerintem finom lesz fagyasztottból is. Nem pont dióval de szoktam én is fagyasztottból salátát készíteni.
      Örömmel,

      Törlés