2012. október 31., szerda

Túrógombóc



...a klasszikus, grízzel.
Nem tettem bele cukrot, így nem csak édesen lehet fogyasztani,
ha valaki éppen nem kedvelné az édeset.
Aki viszont kedveli, annak édes tejföllel kínáltam, meghintve cseppnyi illatos fűszerkeverékkel,
ami fahéjat, szegfűszeget, kardamomot, vaníliát tartalmazott.





Túrógombóc




Hozzávalók
900 g házi túró*
3 db nagyobb tojás
9 ek (100 gr) gríz
1/4 mk tengerisó
1/2 rúd vanília kikapart magjai

morzsához
olaj
zsemlemorzsa
tálaláshoz
450 g tejföl
3 ek porcukor
+
fent említett fűszerek


*A házi túró, leveles, krémes, szaftos csoda. A túró milyensége befolyásolja a gríz mennyiségét.
Ha szárazabb a túró, lehetséges, hogy kevesebb búzadara(gríz) is elegendő, pl. 1 evőkanállal.


...leveles:)

A túrót villával összetörtem, majd hozzáadtam  a tojásokat, összekevertem 
a vaníliarúd magjait, összekevertem,  belemértem a grízt, meghintettem sóval, újra összekevertem.
Így hagytam (szobahőmérsékleten 20 fok) 3 órán át. Lehet előbb is jó, de én úgy szoktam, hogy reggel összekeverem és ráér dagadni délutánig :)


...mindig megcsodálom ezeket az apró magokat:)

Megpirítottam kevés olajon a zsemlemorzsát (mi jó sokkal szeretjük).
Tettem oda kb. 3-3,5 liter vizet.
 Amikor felforrt, a túrómasszából gombócokat készítettem (kb. 20 db-ot) és
egyenként a forró vízbe csúsztattam.
Addig főztem míg feljött a víz tetejére, plusz 1-2 perc.
Azon forrón a zsemlemorzsára szedtem, a serpenyőben óvatosan megrázogattam,
(hogy mindenhol fedje a morzsa)
 majd egy hőálló tálba szedtem, jöhetett a következő adag.
Tálaláshoz a tejfölt elkevertem a porcukorral.
(Odakészítettem a fűszereket.)




Megjegyzés
Van egy könnyedebb túrógombóc, amit gyakrabban szoktam készíteni,
azt azonnal lehet főzni, nem kell állni hagyni. Hamarosan megmutatom azt is.








12 megjegyzés:

  1. Imádom! És a fűszerrel meghintett édeskés-tejfölösen leöntött verziót kérném...:)

    VálaszTörlés
  2. Ilyen formán szoktam én is. A napokban készítettem el hankka főzés nélküli gombócát, az is nagyon fincsi. A túrós gombóc minden formában jöhet hozzánk, mindenki szereti.
    Guszták a fotón:-)

    VálaszTörlés
  3. Hát csak azt tudnám mondani,hogy júúúúúúúúúúj,ez valami fenséges lehet,házi túró,nagyon guszta!!!!Élvezet Nálad járni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy itt vagy! Köszönöm.
      Nagyon jó az új képed:) szép vagy:)

      Törlés
  4. Még a régi időkben aludt tejből készítettük a sokadikai napokon, és még lehetett a tejből aludt tejet csinálni. Annyi szeretettel főzöl, hogy élmény olvasni!:-)) Minden recepted csodálatos!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tücsi, annyira édes vagy, köszönöm szavaid:)

      Gondolom, nem a bolti tejre gondolsz, hanem igazi tejre...

      Törlés
  5. Most csöpög két nagy köcsög aludttejből a túró. Csütörtökön Bori-szülinap, szerintem ez lesz a meglepetés-vacsora. Imádja. :-) És én is.
    Szeretem Nálad, hogy a főzés nem nyűg, hanem a szeretet egy kifejezése.Én is így főzök, másként nem megy, így tanultam a nagymamámtól.
    Jó ide jönni, megint feltöltődtem szeretettel.:-)
    (Úgyhogy most megyek is újabb kosárka árvacsalánt szedni teának...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Barátom <3
      Köszönöm kedves feltöltő szavaid!
      Bori-szülinap <3 Isten éltesse Borit és Téged és az Apukáját! Áldás!
      Így készíted a túrógombócot?
      Ölellek <3

      Törlés