2012. október 6., szombat

Kókusz szemek. Tojásfehérje felhasználás.



...maradék tojásfehérjéből.

A Créme brulée készítésekor maradt tojásfehérjével ki kellett ötleni valamit.
 Igaz gyümölcskenyeret akartam, amit Hajninál láttam valamikor, de meggondoltam.
Bár továbbra is jónak tartom, viszont kísérletezhetnékem volt...mégpedig kókusszal akartam összehozni.
( A kókusz miatt meg lelkiismeret-furdalásom picit, mert a múltkori jó kis kókuszosba pelyhet is tettem,
ami sok helyen nem kapható.
Igaz ebbe meg kókuszolajat, de az kiváltható vajjal, és kókuszlisztet, de az kiváltható liszttel:)
A kókuszliszt még a Naturecooktától származik, kezdeni kell vele valamit és még mindig maradt.)




Azért neveztem el szemeknek, mert az Ökörszem nevű süteményre emlékeztet.
A kókuszmasszából apró gombócokat formáltam, a közepüket picit benyomtam és
a felébe törökmogyorót, a másik felébe egy pici sült eperlekvárt pöttyentettem.




Kókusz szemek




Hozzávalók

7 db tojásfehérje
140 g cukor
140 g kókuszreszelék
70 g kókuszliszt
70 g kókuszolaj
1/2 mk szódabikarbóna
csipet tengerisó
----------------------
kevés gyümölcslekvár, én most sült eperlekvárt tettem
16 db törökmogyoró
25 g 70 %-os csokoládé

Bekapcsoltam a sütőt 145 fokra.
A tojásfehérjéket a cukorral, gőz felett habbá vertem:
vizet forraltam, rátettem egy olyan fémtálat ami nem ért bele a vízbe,
elkezdtem a habosítani elektromos habverővel, majd hozzáadtam a cukrot és egy pici sót.
Amikor kész lett, levettem a vízgőz fölül.
A habba kevertem minden mást, immár fakanállal.
3,5 - 4 cm átmérőjű gombócokat formáltam belőle, sütőpapírral borított tepsire rakosgattam 
és a fakanál végével mélyedést nyomtam a közepébe.




A felébe törökmogyorót ültettem, a másik felébe a gombócoknak, egy fél mokkáskanál lekvárt.
Beraktam a meleg sütőbe inkább szikkasztani mint sülni. 25 percig maradtak bent.
Amikor kihűltek, a csokoládét gőz felett felolvasztottam:
 egy mokkáskanállal a mogyorósokra csorgattam belőle.


 


32 darab lett.




Komolyan mondom, alaposan végig gondoltam: ezeket a kókuszos dolgokat nem lehet nem szeretni
és nem lehet elrontani. Csak az nem fogja szeretni aki ki nem állhatja a kókuszt.
A fent említett inkább ropogós, a mostani teljesen puha.
Ezek a kókuszosok puhák, nem szárazak - bár a száraz is jó - hasonló az állaga mint a bounty
csokiban találhatónak, csak nem annyira édes, nem annyira ragacsos.








20 megjegyzés:

  1. Csinoskák. :) ...és csokival lecsorgatva... hmmm...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:)
      Nem régen jöttem Tőled, bizony Nálad is csak csinosakat találtam:)

      Törlés
  2. Finomak lehetnek nagyon. Kókusz pelyhet most vettem,Te mire szoktad felhasználni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Böbe, pl. ebbe is lehet tenni, nem kell a recepten változtatni csak tenni hozzá, mondjuk 3 ek.-nyit. Úgy viselkedik mondjuk mint a mandulapehely.
      A fennt említett kókuszosba tettem és műzlibe, műzliszeletbe szoktam, nagyon finom! de díszítésre is használhatod, pl. egy krémes tortát beszórni vele kívülről. de teheted kalácsra is vagy bele. lehet sütés nélküli finomságokba is, trüffel stb.
      Írtál nekem címet? ha nem, írj a szeretetrehangoltan@gmail.com-ra.

      Törlés
    2. Böbe, arra gondoltam, hogy a tökmag még sok idő, viszont küldenék balloon csilit már most:)

      Törlés
  3. Épp holnapra készűltem valami habos kókuszosat sütni:-) aranyosak ezek a sütik is.
    Akartam én is venni kókuszpelyhet és abban a boltbn amit a múltkor említettem, azt mondták, hogy nem is ismerik, de megígérték, hogy mennek áruért és megnézik Nekem:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...hát Miattad írtam, amit írtam...
      Ezt aldiban vettem a bio magok, pelyhek, aszalványok között, az ára is jó. Ha átjönnek a határon találnak aldit. nézd meg itt hol van üzlet aldi.hu, ilyen a pehely: http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/02/kokuszcsok.html
      Tudsz csinálni ha van friss kókuszdió, a fenti linken szó volt róla.

      Törlés
  4. Átküldeném szívesen a kekszes dobozomat megtöltésre... :) Maradék fehérjém nekem is akad mindig, jó az ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért is ne? :)))) én pedig a "tortadobozom" cserébe! :))))
      A másik hatból is készítettem, szintén kókuszos a válozatosság kedvéért, csak egy picit más:)
      Szép vasárnapot!

      Törlés
  5. én kókuszcsókot készítek maradék tojás fehérjéből, de mindig elfogy mire lefotóznám és feltenném... :))) így jártam a kávé-pudinggal is, harmadjára készült csak fotó.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek és valóban a kókuszt mindenki szereti, legalábbis nálunk, nem lehet vele melléfogni:) Azon gondolkodtam, hogy ha finomra darálom a kókusz reszeléket az ugyanolyan, mint a kókuszliszt? Szerinted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a kókuszpehely, reszelék és liszt között valóban annyi különbség külsőleg (legalább is így tűnik!) hogy milyen finomságú a "szerkezete". Lehetséges hogy a belső összetételében más, pl. mint soványtej-teljestej. Érzésre a pehely teljes, a reszelék részben, a liszt a legkevésbé teljes beltartalmi értékkel rendelkezik. Tehát míg a pehely teljes gyümölcsből van, addig a liszt már sovány. Így érzem.
      A kókuszlisztes csomagon a köv. áll:
      "A kókuszliszt friss kókuszhúsból készül, melyet előtte szárítottak és zsírtalanítottak, majd finomra őröltek. Állaga nagyon hasonló a búzaliszthez."
      Szerintem ha finomra őrlöd a reszeléket a sütiknél biztosan felhasználható, én biztos megpróbálnám.
      Szép délutánt.

      Törlés
  7. Tetszenek a műveid, de ahogy a fotókon a beállítással, a fénnyel és árnyékkal játszol, az lenyügöző.

    VálaszTörlés
  8. Csatlakoznék Hobbychefhez, remek receptek, de a fotók még bámulatosabbak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:) Remek érzés elismerő szavakat hallani Tőled:)

      Törlés