2012. október 18., csütörtök

Körömvirágos krém. Szépségápolás természetesen.

 
Otthoni szépségápolás?
Természetesen:)
Többféle "krémet" készítettem az elmúlt hetekben:
- "gyógyító" krémeket
- "szépítő" krémeket
- "harmonizáló" krémeket
 
 
 
 
Ezek szinte minden eseten "ehető" krémek, amik bár ehetőek, hisz a hozzávalók külön-külön táplálékaink része, de most mégsem ezért készítettem, hanem hogy szebbé, védettebbé tegyem a bőrünket.
Tudjuk a  külső szépség is belülről fakad, de a bőrünk mindezek mellett védelemre szorul. 
 Lehet, hogy nem is szorul(?) de hálás ha támogatjuk a működésében:)
Többnyire otthon fellelhetők a hozzávalók és mint ahogy én is, bárki eltudja készíteni.
Csak elhatározás kérdése.
Pontos grammokat, milligrammokat nem adok meg, Bárkivel szívesen konzultálok levélben:
mire, hogyan, milyen olajokból állítson össze magának saját ápoló családot:)
 
 
Körömvirágos krém
 
 
 
 
amivel egyaránt ápolhatjuk arcunkat és a kezeinket:)
 
Ezt a ehető finomságot, a következőkből állítottam össze:
 tisztított vaj (ghí), mandulaolaj, búzacsíraolaj, ligetszépe olaj, e. sz. olívaolaj,
szőlőmagolaj, körömvirágolaj,
E-vitamin, méz, méhviasz,
100 %-os tisztaságú levendula illóolaj.
 


 

A tisztított vajjal (ghí) kapcsolatban szó volt a bőrre kifejtett jótékony hatásáról.
Most egy érdekesség: Indiában a házasság előtt álló hölgyet és urat, tisztított vajjal kenegetik az esküvő előtt, hogy bőrük szép selymes, fényes legyen a nagy napon. (Tejben-vajban fürdetik?)
Mandulaolaj: védi a bőrt a kiszáradás ellen, védőréteget képez rajta, magas az E-vitamin tartalma.
Búzacsíraolaj: serkenti a sejtek megújulását, regenerálódását, késlelteti az öregedést, kiváló bőrápoló, bőrtápláló, szintén magas E-vitamin tartalommal.
Ligetszépe olaj: ezt az olajat még én készítettem a nyáron:) táplálja a fáradt, gyulladásra,
kiszáradásra hajlamos bőrt.
Extra szűz olívaolaj: hidratáló, regeneráló, sejt megújulást segítő, hámsejt képző.
Szőlőmagolaj: leginkább a bőr öregedésének "gátlásában" van kiemelkedő szerepe.
Körömvirágolaj, szintén saját készítésű, hatásairól itt írtam.
E-vitamin:  "természetes tartósítószer"  leginkább nedvességmegkötő, sejtmegújító hatása miatt került a krémbe.
Méz: felsorolhatatlan jótékony tulajdonságokkal rendelkezik a bőrre nézve (is), hidratálja, táplálja, fertőtleníti, méregteleníti. Szerintem ha valaki nem allergiás rá, botor dolog lenne nem magunkra kenni:) ( A mézről hamarosan bővebben:)
Méhviasz: a bőrt bebalzsamozza, védő filmréteget képez rajta.
 
 
A hozzávalókat, hőre érzékenységüknek megfelelően, gőz fölött habosra kevertem.
Felcímkézett üvegben tárolom.
 
 
 
 
Mielőtt bármit magunkra kennénk, győződjünk meg mit tartalmaz,
zárjuk ki egyéni túlérzékenységünket.
 



 
 
 

 

10 megjegyzés:

  1. sheavajas krémet is tudsz? :)

    VálaszTörlés
  2. Minden csodás, de fotók, amin szinte világít a körömvirág! Eszméletlen. Kicsiben azt hittem kis tűz ég a fotón.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Andrea, csodálatos a természet:)
      Szép hétvégét!

      Törlés
    2. Csodálatos, és Te rendelkezel azzal a képességgel, hogy ezt meg tudod mutatni.:)

      Törlés
    3. ....és Ti rendelkeztek azzal a képességgel, hogy ezt meg tudjátok látni...:)
      Köszönöm.

      Törlés
  3. nagyon hasonlót kevertem ma én is:)
    úgy megörültem,hogy itt-ott még találtam virágzó körömvirágot és levendulát hozzá..
    nagyon örülök,hogy megosztod velünk a krémes tapasztalataidat is..már vártam:)
    mail végre megy..
    ölellek! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ..de jó:))) Igen még annyi kincset rejt a kert:)
      Köszönöm, hogy vártad, végre tudtam fotózni, így jön még 1-2:) és ha sikerül szappanról is fotókat készítenem, akkor jünnek azok is:)
      Megérkezett:) most megyünk kilométereket róni, csillagokat nézni és nagyokat szippantani az őszi estébe:):)
      Jó pihenést:*

      Törlés
  4. Szia!
    Hogyan készítetted a ligetszépe olajat?
    Üdv: Noémi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Noémi :)
      Nem egyszerű és talán nem is annyira teljes, mint a "gyári", de nekem jó.
      A boltit a ligetszépe magjából nyerik.
      Az enyémben van virág és mag. A virág éjjel nyílik, alkonyatkor nyílik ki, de ekkor még nem adja a növény :) így először meg kell várni hogy adja és begyűjteni. Ez igen időigényes munka :) A magot meg időben jóval később lehet gyűjteni. Nos gyűjtögetek virágot, amit hagyok kicsit szikkadni, majd hidegen sajtolt olajba (mandula, szőlőmag, olíva) gyűjtögetem. Vigyázva, hogy mindig bőségesen ellepje az olaj és a kicsapódó pára ne hulljon vissza az olajba. Kb. 2-3 hét múlva leszűröm. Amikor megérett a mag, akkor ebből is gyűjtögetek, kissé összetöröm, majd a már leszűrt olajba rakom és hagyom hogy a hatóanyagok ebből is kioldódjanak. Újabb pár hét. Ettől is leszűröm. Hideg helyen, fénytől óvva tárolom. Remélem kielégítős a válasz, ha nem írj.

      Törlés