2012. október 21., vasárnap

"Mézeskalács fűszeres" szappan



Nem mondanám, hogy "már" rá vagyok kattanva a karácsonyra, de tény,
hogy annyiban gondolnom kell rá, hogy ha az idén saját készítésű szappanokkal
szeretném meglepni a kedveseim,
akkor bizony azt már el kell (kellett, és még egy kis ideig lehet) készíteni.
A hideg eljárással készült szappannak minimum 4 hét körül van az érési ideje,
és a saját tapasztalatom is ez.
Minimum a 4 hetet kivártam minden esetben és van olyan szappan aminél több időt is.
Kivártam, hogy kipróbáljam:)
Minden szappant, amit kiadok a kezemből egy hétig tesztelek: ez azt jelenti hogy a készlet
egy darabjával fürdök, mosakszom, hajat mosok naponta (nem mindegyikkel),
és kezet mosok akárhányszor:)
Szegény én :)))




Ez a szappan "karácsony" illatú, hisz mézeskalács fűszerkeverékkel készítettem,
de nem csak karácsonyra "való" egész évben hasznát vesszük,
hisz kiválóan dörzsölhetjük le vele, magunkról az elhalt hámsejteket.
A hozzáadott kakaóvajnak köszönhetően pedig bőrünk selymes tapintású "krémes" lesz,
a bőrünket hidratálja, feszesíti, táplálja.
Mind e mellett, roppant kellemes az illata.





Mézeskalács fűszeres szappan

Összetevői:
Elszappanosított olívaolaj, kókuszvaj,  napraforgóolaj, kukoricacsíraolaj, kakaóvaj.
Gyógynövényfőzet tisztított vízzel.
Tengerisó, "mézeskalács" fűszerek őrölve.

A mézeskalács fűszerkeverék, tartalmaz
 fahéjat, szerecsendiót, szegfűszeget, kardamomot, gyömbért, ánizst.
Tudjuk, hogy különleges fűszerekről van szó, valamennyi önmagában is különleges 
hatással van a bőrre: tisztítja, méregteleníti, hidratálja, tápanyagokkal látja el.
Antioxidáns tartalmuknak köszönhetően pedig késleltetik a bőr öregedését:)
A kakaóvaj: megnyugtatja, puhítja, hidratálja, ápolja a bőrt.

A szappan használata után a bőr megtelik élettel, energiával. 
Puha, sima, bársonyos tapintású lesz:)))




 Lépésről-lépésre a szappan pontos leírása itt megtalálható:





17 megjegyzés:

  1. gyönyörű!
    és nagyon jó a kis embléma, jól látszik és illik hozzád:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ..de hisz ezt láttad:)
      Köszönöm, közben kitaláltam milyen lenne a végleges:)

      Törlés
  2. Szinte érzem az illatát! Megint csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csodálatos illata van:)
      KÖszönöm.
      A Te lilatönkű pereszkédnek én is éreztem, kedvenc gombáim egyike:)

      Törlés
  3. Jujj, azért én is szívesen jelentkeznék tesztalanynak.... :))))

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. Egyszerűen:) tényleg jó lett:)
      Köszönöm.
      Teljesen beleszerettem a szappan készítésébe, állandóan új ötletek kavarognak az eszemben:)) most is:)
      bizony sok szappan fog következni.....

      Törlés
  5. mmmm,de isteni finom illata lehet!
    csak jöjjön az a sok sok szappan,türelmetlenül várom:)
    mindig csodát alkotsz..

    VálaszTörlés
  6. Most találtam a blogodra, s egyszuszra olvasom... már persze amig le nem lőnek munkaidőben :) nagyon irigylem a jövendőbeli megajándékozottakat a finomságokért!s ha megengeded, olvasónak beállanék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde!
      Igen megtisztelő számomra, ha beállsz olvasónak. Nagy örömmel fogadlak, de kérlek vigyázz a testi épségedre:)))

      Törlés
  7. :)) ja mert már így is megfertőződtem! esedékes a külömböző krémek kiprobálása, oszt egy életem egy halálom, jöhet a szappan!

    VálaszTörlés
  8. Szia, nagyon tetszik a blogod. Szeretném elkérni ennek a mézeskalácsos szappannak a receptjét, én is szeretnék ajándékba készíteni az ismerőseimnek. Előre is köszi! Lídia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lídia!
      Köszönöm elismerő szavaid :)
      Ennek a szappannak a teljes leírását megtalálod itt:
      http://lukreciakencei.hu/recept/szappanok/pipereszappan/mezeskalacs-fuszeres-szappan/comment-page-1#comment-15801
      (Ezt én írtam)
      Amennyiben kérdésed van, levelet is írhatsz.

      Törlés
  9. Nagyon szuper a blogod! Annyira jó hogy rád találtam :) teljesen rákattantam :)
    Csak egy kérdés még, a szappan alapanyagokat hol veszed? :) Köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A NaOH-t a József krt. vegyszerboltban. A kakaóvajat gyógyszertárban. A többi egy nagyobb spar-ban (meg máshol is, csak nekem a nevezett van közel) beszerezhető.
      Ha konkrétabban kell, írj :)
      Köszönöm, hogy olvasol :)

      Törlés