2012. október 1., hétfő

Áfonyás zabkeksz

 
Történt, hogy amikor a kókuszkekszet sütöttem, bizony készült egy zabpelyhes is.
Kérdezték a Férfiak: - mit készítesz?
Mire én: - A kedvenc zabpelyhes kekszet sok-sok törökmogyoróval, meg egy kókuszost kísérletezek.
Eddig minden rendben is volt, ..........ide kitaláltam egy mesét, de nem tetszett, ezért töröltem.....
Egy szó, mint száz: a zabpelyhes kekszet egy pillanat alatt égettem feketére.
A Férjem, az a HŐS! megette őket, de rövid időn belül kárpótolni szerettem volna.
Neki sütöttem ezt a mandulás vörösáfonyás zabkekszet:)
 
 
 
 
  Mandulás áfonyás zabkeksz
 
Hozzávalók
125 gr egész zabpehely
125 gr tört zabpehely*
30 gr mandulaforgács
50 gr liszt
70 gr nádcukor
csipet tengerisó
1 mk szódabikarbóna
100 gr áfonya
125 gr vaj
 
 
 
 
A vajat felolvasztottam, de nem forróra. ( Ezt úgy szoktam, hogy lábasba teszem az egész vaj mennyiséget (125 gr), amikor félig megolvadt, elzárom a hőt, sarkára fordítom a lábaskát és a felolvadt felolvasztja a többit, a hőmérséklete meg pont megfelelő lesz:)
Kimértem és összekevertem az összes többi hozzávalót, majd rácsorgattam a vajat és összeállítottam a masszát.
Kettő tepsire sütőpapírt borítottam, a sütőt pedig 175 fokra kapcsoltam.
A tésztából 3 cm átmérőjű gombócokat formáztam, a tepsire rakosgattam (4 db x 4 db), majd a kávéscsészét enyhén rányomtam. Így kb 5-6 cm átmérőjű korongokat kaptam.
10 perc alatt megsültek.
Ezekből a hozzávalókból összesen 28 db keksz lett.





* Ha csak egyféle zabpehely van itthon, vagy egyfélét akarok venni, akkor úgy is jó.
Ha nagyon nagyszemű, akkor a felét kicsit mozsárban apróbbra töröm.
 
Bármilyen aszalt gyümölccsel finom.


 
 
Utószó (11.05.)
 
Ha nehezebben áll össze a tészta, nyugodtan lehet egy tojást hozzátenni, nem ront rajta.
Én így is kipróbáltam.
 
 
 

14 megjegyzés:

  1. A gyerekeim imádják a kekszeket. Köszi ezt az egészséges receptet. Vittem. :)))

    VálaszTörlés
  2. Szuper ez a keksz is, ráadásul van is itthon aszalt áfonyám! Úgy tűnik a lányokkal újra kekszet gyártunk, még a héten! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádni fogják:))) Nálam is folyamatosan történik a keksz gyártás: olyan jó ha van itthon:)
      A Gyerekekkel meg jó móka (is).

      Törlés
  3. Szeretem a zabpelyhes sütiket:) Aszalt gyümölccsel még nem próbáltam, de most már megsütöm:)

    VálaszTörlés
  4. a kekszet is biztosan kipróbálom(isteni finom lehet),de nem tudom nem észrevenni azt a csudaszép faleveles mécsestartót sem,amit alkottál:)
    azt az ötletet is viszem,ha nem baj:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel adom, de már megszáradtak a levelek...holnap készítek másikat:)

      Törlés
  5. Az egyik legfinomabb az áfonyás:). A képek pedig...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te is szereted az áfonyást? A sütőtökösbe milyen lehet az áfonya?
      (A képek este készültek:(

      Törlés
    2. Szeretem:) Hasonló kekszet már sütöttem. Az áfonya szerintem jó lehet benne, ha van, én inkább azt teszek mindenbe mazsola helyett, mert finomabb tőle. Persze ez ízlés dolga:)

      Törlés
  6. A kókuszost is kilestem, ezt is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, remélem szeretni fogják a gyerekek is:)

      Törlés