2013. július 13., szombat

Mentás csokoládéfagylalt



A menta és csokoládé együtt, megosztó ízpárosítás. Vagy nagyon szeretik, vagy nagyon nem,
de aki az ismert csokoládét nem szereti, még az is megkóstolhatja ezt a fagylaltot,
hisz ebben a friss gyógynövény nem annyira karakteres, semmiképpen nem tolakodó.
 Édesnek egyáltalán nem édes, krémesnek meg nagyon is az, meg csokoládésnak is.

Ez a fagylalt nagy kedvenc nálunk.





Mentás csokoládéfagylalt

Hozzávalók
250 ml tej
250 ml habtejszín
120 gr 60 %-os étcsokoládé
1 ek kakaópor (holland)
10 gr teavaj
3 púpos ek. cukor
15-20 db mentalevél (a fodormentát javaslom)



A tejet felmelegítettem (nem kell forrjon, de meleg legyen, de az sem baj ha forr :), a mentaleveleket
kissé összezúztam és beletettem a tejbe. Éjszakára így maradt*. 
Reggel leszűrtem. Hozzáadtam az apró darabokra tördelt csokoládét és forró fürdőbe állítva,
kevergetve felolvasztottam. Kivettem a forró vízből.
Hozzáadtam a cukrot, a kakaót, a teavajat és a habtejszínt.
Botmixerrel teljesen krémesre kevertem.
A fagyasztóba tettem. 




Kevergetés nélkül is krémes fagylaltunk lesz, de nem ártunk neki, ha 3-4 óra múlva átkeverjük,
vagy fagylaltgéppel tesszük ugyanezt.




* Készítettem már többször, úgyis, hogy nem hagytam ennyi ideig összeérni.
Ekkor botmixerrel összeturmixoltam a meleg tejet és a leveleket, majd 1 óra múlva leszűrtem.
Nem volt gyengébb.


...a Fiam fotója...

 (A fagylalt 3 napot várt a fagyasztóban a fotózásra...)





3 megjegyzés:

  1. Itt vagyok újra, egy hosszabb szabadságolás után.
    Nagyon tetszik ez a fagyi, van fodormenta bőven a kertecskémben, ki fogom próbálni!
    Ölelés Neked! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hajni!
      Hiányoztál (hiányzol)...
      Csak röviden valamikor jó lenne, csak pár percet...
      Örülök, ha megcsinálod és főleg ha elégedett leszel vele :)

      Törlés