2013. július 2., kedd

Csillagánizsos meggyleves



Karácsony illatú meggyleves :)
Amikor készítettem, jött a Fiam és azt mondta: "Karácsony illat van".
Majd azt: "Lecsalogatott ez az illat, hirtelen nem tudtam mit készítesz".
Így lett ez a meggyleves más, mint a többi :)




Csillagánizsos meggyleves

Hozzávalók
 magozott meggy (olyan 1 kiló, nettó)
 egy tucat mag (jó az, ha belefő az íze)
házi vaníliáscukor (vagy vaníliarúd meg cukor)
kezeletlen citrom leve és héja
kukoricakeményítő (1-2 ek)
1 cs habtejszín 
1 rúd fahéj
10 db szegfűszeg
1 db egész csillagánizs

A meggyet megmostam és kimagoztam. Öntöttem rá annyi vizet amennyi ellepte.
A fűszerekkel feltettem főni, hozzáadtam a cukrot és tettem bele egy "tucat" magot. 
A citrom héjából vékony csíkokat vágtam és a fövő meggyhez adtam, facsartam bele a levéből is.
A keményítőt elkevertem a tejszínnel, majd a megfőtt meggyet behabartam vele.




Megjegyzés
-Pontos mennyiségeket nem adok meg, mert mindenki "így" vagy "úgy" szereti.
Aki először készít, kezdje a javasolt arányokkal és kóstolja meg :)
- Készítsünk 1-2 db vaníliarúddal saját vaníliáscukrot.
A vaníliarúd hónapokon át, átadja az ízét a cukornak.
A vaníliarúdból kikaparom a magjait és máshoz felhasználom. 
A megmaradt üres rúd kerül egy üvegbe és feltöltöm cukorral. 
Ahogy fogy a cukor, mindig utána töltök.
Őrölt formában is készítek.
- A citrom héját zöldséghámozóval szép vékonyan tudom lehántani, úgyhogy a fehér rész a helyén marad.
Csak kezeletlen citrom héját használjuk fel (azt viszont mindig hasznosítom, ha másra nem kell, megszárítom).






4 megjegyzés:

  1. Nagyon kellemes ízvilágú,illatos leves!
    Szeretném megkérdezni, hogy hol jutsz hozzá kezeletlen citromhoz? Bio boltokban? Nekem van két fácskám, de még kicsik, egyelőre nem elég a termésük a családnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm szépen :)
      A "citrom" szó a hozzávalóknál linket fed :) A spar naturpur termékcsaládjában kapható kezeletlen citrom.
      4-5 db 400 ft. körül kapható. Amennyiben nincs, rendeltetni kell :) én is ezt tettem...
      Nekem is van fácskám, még 1 db van rajta, de most sajna nem virágzik.
      Remélem sikerül.

      Törlés
    2. Ó, milyen figyelmetlen voltam! Nagyon köszönöm a segítséget, a válaszod! :)

      Törlés
    3. Drága Éva, nem esett nehezemre leírni :)
      Te sosem vagy figyelmetlen :) el nem tudom képzelni :)

      Törlés