2013. július 29., hétfő

Áfonyás ivójoghurt (házilag)



Több oka is lehet, hogy kicsit hígabbra sikerült a (napi)joghurtunk :) 
A legvalószínűbb, hogy terveztem ivójoghurtot a blogra írni, és még nem volt a fejembe véglegesen meg, hogyan csináljam. Azaz mivel hígítsam fel, hogy folyékony legyen. 
Szoktam házi szörppel, gyümölcsöntettel, házi kókusztejjel, vagy tejjel, vízzel. 
Hát így megoldódott :)


 


A piacon vettem áfonyát, a hűtőben pedig volt egy ajándékba kapott és már felbontott áfonyadzsem. 




Áfonyás ivójoghurt


 


Hozzávalók
100 g házi áfonyadzsem (ami tartósítószer nélkül és kevés cukorral készült)
pár szem friss áfonya
+
tálaláshoz jégkocka

Roppant bonyolult az elkészítése :)
Mindent egy nagy kancsóba adagoltam és összekevertem.




* Amennyiben nem játszik közre a "szerencse" és nem lesz "ihatóan híg" a joghurt, akkor a fent felsoroltak közül tudunk választani és ~fele-fele arányban adagoljuk a joghurttal. Értelemszerűen, ha szörppel hígítjuk akkor kevesebb a szörp és tegyünk még hozzá folyadékot, illetve akkor dzsemet nem teszek bele.
Van legalább még egy módja, hogy híg legyen a joghurtunk, ha  a joghurt készítési idővel játszunk.





Egészségünkre!




2 megjegyzés: