2013. július 3., szerda

Meggyes pite







Gizi a blogján, ezt írta erről a pitéről:
 "Meggyes pitét már többféle tésztából sütöttem, és mindegyik finom volt, de állítom ez a kevert tészta, a maga légies könnyedségével mindegyiket felülmúlta."
Majd a pitével újra találkoztam Vicuska oldalán, Ő ezt írta:
" Ez egy tökéletes pite receptje, amiből sem elvenni, sem hozzátenni nem szabad semmit"
Hát, drága Vicuska egy kicsit javaslatod ellenére változtattam:
 A mennyiségét és édességét az ízlésünkhöz csökkentettem és
tettem bele teljes kiőrlésű tönkölylisztet.




Viszont ez a jóságából  semmit sem vont le,
ugyanúgy "könnyed, légies" levegős maradt a tésztája.




Meggyes pite

Hozzávalók

150 g finomliszt
50 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1/2 cs sütőpor (alnatura/dm)
pici só
100 g házi vaníliáscukor ( 50 gr a sárgájához + 50 a fehérjéhez)
200 g puha vaj
4 db tojás
1 db kezeletlen citrom héja
700 g meggy

A meggyet kimagoztam. Egy 24 cm átmérőjű kerek tepsit kivajaztam és beszórtam liszttel.
 A sütőt bekapcsoltam 170 fokra (légkeverés).
A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a citromhéjat, 
a vajat és tovább habosítottam.
A tojások fehérjét habbá vertem, majd kb. közepes keménységnél hozzáadtam
a vaníliáscukrot és teljesen keményre vertem.
A következő lépésként a tojássárgás masszához, fakanállal hozzáforgattam a fehérjehabot.
A lisztet elkevertem a sütőporral és a sóval,
majd szintén a tojásos-habos masszához forgattam a fakanállal.
A tepsibe öntöttem a fele masszát, majd megszórtam a fele meggyel, 
majd a maradék tészta és maradék meggy következett.
A süteményt a forró sütőbe tettem, majd 10 perc után 150 fokra csökkentettem a hőfokot. 
40 perc alatt készre sütöttem.




Megjegyzés
Kisebb adagot készítettem, akinek nagy a család, maradjon az eredeti receptnél.
A névre kattintva megtalálja :)







14 megjegyzés:

  1. Mesés, a fotóid mindig elvarázsolnak, köszönöm! :) Puszi!!!

    VálaszTörlés
  2. Olyan nagy művész vagy!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!
      Köszönöm <3 csodás napot Neked!

      Törlés
  3. Így vagyok ezzel én is!! Elvarázsol!!! :) :)

    VálaszTörlés
  4. Hát, mit mondjak, nagyon éhes lettem! Pedig nemrég sütöttem én is! Köszönöm szépen a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva :) Csodás finomságod, gondolom pillanatok alatt eltűnt... :)

      Törlés
  5. Nagyon jó ötlet volt tortaformába megsütni, és a fotókon olyan csábító hogy kedvem lenne most rögtön beleharapni. Úgy megkívántam, hogy holnap kénytelen leszek megsütni.Van hogy én is fele mennyiségből, kisebb tepsiben sütöm. :) Köszönöm, hogy belinkeltél!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi, igen én is így voltam amikor láttam Nálatok :)
      Természetes, hogy belinkeltelek! Köszönöm szépen, újra :)

      Törlés
  6. Csodálatos, már megcsodáltam én is ezt a pitét és eldöntöttem, hogy meggy hiányában áfonyával el fogom készíteni:) Lehet, hogy már holnap:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu!
      Áfonyával is csodás lesz, na meg a Te "kezedtől", szívedtől :)

      Törlés
  7. Úgy látom mindenki beindult, nem csodálom:).Nagyon jók a képek az ember szinte érzi az ízét. Ölellek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Krinsz, finom :) így nem csoda...
      Köszönöm, a képeknek én is örülök, a meggyes pite, jó modell volt :)
      Szép napot Neked!

      Törlés