2013. július 30., kedd

Beijinho(Bezsito) "csókocska" kókuszos édesség



A napokban a Fb. "felhívtam" a figyelmet, az otthon elkészíthető sűrített tejre.
Nem tartalmaz csak annyi cukrot, amennyit szeretnénk, és olyan cukrot teszünk bele, amilyet szeretnénk.
Igaz szükséges hozzá vásárolnunk tejport, de percek alatt elkészíthető.
A sűrített tejet nagyon sokféleképpen feltudjuk használni, sok finomságnak az alapját képezheti. 
Sok esetben, csak a hatalmas cukortartalma (és más adalékanyag) tart vissza a fogyasztásától,
legalább is engem ezek tartottak vissza.


 


Egy kedves Hölgy, Ildi, hagyott nekem egy üzenetet, a következőt:

"Egy brazil kolléganőmtől tanultam egy pofon egyszerű és nagyon finom édességet, aminek alapja a sűrített tej. Fonetikusan írva a neve: "Bezsito", ami csókocskát jelent magyarul:
A sűrített tejet egy lábosban lassan hevítve kevergetjük, beleszórunk egy kisebb zacskó kókuszreszeléket. Amikor már elválik a lábos falától, elzárjuk a lángot. Picit hűlni hagyjuk. Még melegen kis golyókat formázunk belőle, kókuszba forgatjuk és egy szem szegfűszeget szúrunk a tetejére.
Sokkal finomabb, mint a raffaello. Másba is forgathatjuk, így színes kavalkád is lehet.
Ildi"


 


Bezsito 

Hozzávalók
100 g + 30 g kókuszreszelék
21 db szegfűszeg

A sűrített tejet lábasba raktam és elkezdtem melegíteni, beleöntöttem a 100 g kókuszreszeléket és folyamatosan kevergetve hagytam hogy összeálljon.
Hagytam kicsit hűlni, majd golyókat formáztunk belőle. Egy tányérba kókuszreszeléket öntöttem és megforgattuk a golyóbisokat benne. Papírkapszliba ültettük és egy-egy szegfűszeget nyomtunk a tetejébe.
Hagytam teljesen kihűlni, majd kicsi fémdobozba raktam és betettem a hűtőbe.
(21 db-ra osztottam)





Megjegyzés:
A kókuszreszelék egy szálasabb fajta. 
Amikor kókuszreszeléket vásárolok, mindig alaposan megvizsgálom a milyenségét: inkább szálasabbat választok, mert feltételezem, hogy jobban benne maradtak értékes hatóanyagai.
A lejárati idejét is megnézem, de csak azért hogy visszaszámoljak, minél távolabbi,
annál frissebb a reszelék (ha már túl közeli, akkor nem veszem meg).
Érdemes olyan helyen vásárolni, ahol nagyobb a fogyasztás, nem áll ott hónapokig az üzlet polcán.
Bár most, hogy mindezen elgondolkodtam és leírtam, szerintem ebben is csak a szívem szava számít,
mérlegelgetek, de a megérzésre hallgatok....


...a Fiam fotója...


Amikor készen lett a bezsito, feljöttem és elkezdtem keresgélni a neten, találok-e róla valamit.
Bár nem tudok portugálul, de a "csók"ból indultam ki :) Pillanatokon belül megtaláltam:




 Kedves  Ildi!
Nagyon szépen köszönöm!
Nélküled sosem készítettem volna el ezt a "falatnyi" finomságot, amely kókusz kedvelő lévén,
azonnal levett a lábamról.
A kedvencem, jó pár óra elteltével, amikor hideg és már összeért.
Egy korty tömény kávé mellé, egy "csókocska", igazi kulináris élvezet.

Nem feledlek :) a Fény kísérjen utadon <3


...Fiam fotója...



10 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon örülök, hogy tetszik és ízlik és finom és szép és nagy kedvenc lett. Öröm viszontlátni ezt a finomságot a Te oldaladon is.
    Lelkesen olvasom a bejegyzéseidet, és sok-sok kitartást és örömöt kívánok Neked!
    Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ildi!
      Nagyon köszönöm :) nagyon örülök, hogy máris itt vagy :) így úgy érzem Áldásod adtad erre a bejegyzésre.
      További szép napot!
      Á.

      Törlés
  2. Nekem van régóta egy receptem, "Házi Rafaello" néven, nagyon hasonló csak nem sűrített tejet ír bele, hanem vizet, cukrot, margarint, tejport (tehát mindent, ami a sűrített tejhez kell) :), plusz a kókuszreszelék. Lényeg a lényeg, hogy apróra tört ostyalappal, és a golyók közepébe helyezett mandulával dúsítva írja a recept. Ki lehet próbálni így is a bezsitót, így még jobban hasonlít a Raffaelóra. :)

    A te változatodban a szegfűszeg csak díszítésre van, vagy azt is meg lehet így enni??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. CsakBea, szia!
      Köszönöm az ötletet :)
      A szegfűszeget én nagyon szeretem, úgyhogy büntetés lenne nem megenni :)

      Törlés
  3. Nincs mit :)
    A szegfűszeget én is szeretem , de őrölve... Így is meg lehet enni szőrötül-bőröstül?? :)
    Ne haragudj, hogy ezen "rugózok", csak nem gondoltam volna, hogy egészben is ehető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csakBea, igen szőröstül-bőröstül :)
      Írtam róla valamikor, mert bizony gyógyító ő is :)
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2011/12/szegfuszeg.html
      Szia,
      Á.

      Törlés
  4. Megigézett ez a Bezsito, de nem tudtam megállni, hogy ne variáljak rajta. Őrölt zöld kardamommal cifráztam és pirított szeletelt mandulát morzsoltam bele, a többit betartottam. Nagyon köszönöm, gyors és egyszerű édesség. Elkészítettem a sűrített tejet is gyümölcscukorral. Ahogy megkóstoltam, gyerekkori emlékek jutottak eszembe, mikor képesek voltunk egy egész tubussal megenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csodás :) Köszönöm, hogy megírtad :)
      Én is gyakran variálok, nagyon jó ötleteket adtál :) Nagyon szeretem a kardamomot, elfogom készíteni.
      Örülök a sikerednek, a gyermekkori emlékek meg annyira jók <3
      Ölelés Neked!

      Törlés