2013. július 1., hétfő

Serpenyős zöldség mozzarellával




Hm. kell még valamit készítenem vacsorára... - gondoltam a Fiam arcát látva. 
(A nyári szünettel a megszokott rend átmenetileg megváltozott, 
hisz az ebéd korábban van, mint iskolaidőben.)



 


"Szeletelj fel kenyeret, készíts pirítóst, addigra én is készen leszek." - Mondtam Neki.
Közben már indultam a kamrába.
Egy közepes padlizsánból, egy kicsi cukkiniből, néhány gerezd fokhagymából,
egy csomag mozzarellával, jó kis vacsora lett hármunknak.




Serpenyős zöldségek mozzarellával

Hozzávalók
1 közepes fényes, feszes héjú padlizsán
1 kisebb cukkini
5-6 gerezd fokhagyma
olívaolaj (2-3 ek)
vaj (2-3 ek)
bors
1 cs mozzarella
friss oregánó
 +
görög típusú joghurt (tálaláskor, mellé)

A megmosott cukkinit, padlizsánt összevágtam, a fokhagymát  is néhányba.
Az olajat a vajjal összeforrósítottam, ráöntöttem a zöldségeket és erős tűzön pár perc alatt megpirítottam.
Elzártam a tüzet, a maradékhő bőven elég lett a befejezéshez.
Sóztam és tekertem rá frissen borsot.




A szeletekre vágott mozzarellát ráraktam a forró sült zöldségekre. Összekevertem.
Közben a pirítósok elkészültek, a gyertya égett az asztalon, a Fiam szedett oregánót és megterített.
Lehetett vacsorázni :)

Megjegyzés
Padlizsán vásárlásnál (ha tehetjük piacon termelőtől vásároljunk) a fényes, feszes héjú darabokat válasszuk.
Amennyiben fehérek a magjai, szinte még alig látszanak, nem kell tartani tőle, hogy keserű.
Nem szoktam előzőleg megsózni.
Az olajat/vajat azonnal beszippantja.
Nagyon kevés idő elegendő, hogy finom legyen, amint megváltozik a színe, már tényleg csak pár perc.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése