2013. augusztus 8., csütörtök

Marinált cékla



Tegnap az egész napom a saját készítésű ecetek és a paradicsomok körül forgott. 
Az ecetek átestek az első szűrésen. 
A paradicsomokból készítettem szűretlen és szűrt paradicsomlét, tettem ki aszalni a napra, 
és újabb adag chilis paradicsomlekvár készült.
Természetesen belém is került a rendszeres napi mennyiségen túl, hisz a tisztítás során egyik-másik pöttyöcskéi a télire valóba nem, de belém, bőven belém fértek. Na és az aprók közül néhányan "könyörögtek" hogy egyem meg őket.....hát ilyen szép kérésnek nem akartam ellenállni :)
Szóval víz és paradicsom (de ez rengeteg), ez volt a napi betevőm, estefelé ettem volna már valami mást is.
A céklák is kérették magukat, így mellettük döntöttem.
Csak kevés olajon-vajon terveztem megpárolni kicsit. 
Így is lett, de végén meglocsoltam néhány evőkanál saját ízesítésű balzsamecettel.
Mire elkészült, kiderült, hogy mégsem vagyok annyira éhes, túlenni meg nem akartam magam,
 így egy üvegbe raktam, locsoltam még rá balzsamecetet és olívaolajat,
majd amikor kihűlt betettem a hidegre.
Ma ajándék volt magamnak, ebédre... 


 


Marinált cékla

Hozzávalók
500 gr cékla
2 ek vaj
2 ek + 2 ek extraszűz olívaolaj
frissen őrölt bors
3 ek + 2 ek ízesített balzsamecet

A céklákat leheletvékonyan meghámoztam és uborkagyalun legyalultam.
A vajat, a 2 ek olívaolajat megforrósítottam a serpenyőben és a vékony céklaszeleteket megforgattam benne, pár percig sütöttem, pároltam. Csakis, hogy kicsit összeessen, de roppanós maradjon. 
Sóztam és borsot is tekertem rá.
A legvégén  -miután elzártam a tüzet-  meglocsoltam 2 ek Vaníliás-fahéjas balzsamecettel.

A hozzávalók között szereplő + 2 ek olaj és balzsamecet az üvegbe pakolás után került rá.








2 megjegyzés:

  1. herzsi4949@freemail.hu2013. augusztus 8. 23:00

    Nagyon szimpatikus ez a marinált cékla! Így legalább nem csak saláta formájában lehet enni az általam is szeretett céklát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz "Herzsi"!
      Köszönöm szépen, nagyon finom.
      Mindig más fűszernövénnyel vagy fűszerrel változatosan lehet fogyasztani. Megunhatatlan. Fogok egy hideg levest is a napokban feltenni.
      Szép napot!

      Törlés