2013. augusztus 5., hétfő

Mentás görögdinnyeital





Kérlek, ne gondolj a jéghideg, édes görögdinnyére!





Úgy kezdődött, hogy a görögdinnye félbevágva a konyhapulton volt,
mellette pedig a bazsalikom.
Elcsábultam. 
A dinnyefalatra tettem egy bazsalikomvirágot.
A bazsalikomvirág után következett egy levél.
Ízlett.
Így eldöntöttem, hogy uzsonnára, mindenkit meglepek vele. 
Az egyszerűség kedvéért, összeturmixolom. 

Közben a fűszert kicseréltem fodormentára,
mert a kertben járva megsimogatott az illata....




Mentás görögdinnyeital





Hozzávalók
görögdinnye
fodormenta levelek és virág
+
jég

A dinnyeszeletekből kiszedtem a magokat.*
A mentával együtt összeturmixoltam (botmixerrel) a dinnyefalatokat.
Sok-sok jéggel kínáltam.



 



*A magokat nagyon, nagyon szeretem. 
Ameddig csak visszatudok emlékezni, mindig is nagyon szerettem,
a Családom legnagyobb megrökönyödésére.
Ők nem szerették, de ennek gyermekkoromban felettébb örültem,
hisz így mindenki kikapargatott dinnyemagja az enyém lett. 
A dinnyeszeletből sosem szedem ki, együtt eszegetem. 
Legjobban viszont azt szeretem, amikor a tányéromban összegyűlik sok kieső mag
és ezt együtt, egyszerre, a sokat bekapni és szétrágcsálni.
Nos ilyenkor lehet igazán élvezni az ízeit .....


A napokban egy rádióbeszélgetésben hallottam,
hogy Vietnamban új divat hódit: a dinnyemag rágcsálás :)
Megelőztem őket :) :) :) 








3 megjegyzés:

  1. Múltkor elfogyott a napraforgó magom amikor tökmagos pogácsát sütöttem. Egy 10 darab pogácsát nagy bátran így dinnye maggal díszítettem. Nagy sikere volt mindenki azután vadászott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remek vagy Tünde! nagyon ötletes :)
      Legyen szép napod! örülök, hogy meglátogattál :)
      Ölellek.

      Törlés
    2. Milyen jó lenne a szépségkeverékes pogácsát megcsinálni és megosztani (csak a hozzávalók ne lennének olyan drágák....)

      Törlés